Željko Žderić jedan je sasvim običan čovjek.
Običan za hrvatske pojmove poduzetništva i menadžerstva. Godinama je nizao uspjeh za uspjehom na poslovnom planu. Njegova tvrtka gradila je u ovoj zemlji sve što je mogla, po cijeni koja bi mu u nekom trenutku tek tako pala na pamet jer se uvijek našao netko tko će to platiti iz tuđega džepa. Konstruktor Inženjering u vrijeme cestarske eksplozije bio je neka vrsta kolektivnog Alije Sirotanovića postsocijalističke države. Cijela je zemlja bila ponosna što dobiva blistavu autocestu, a na presijecanjima gotovo svih vrpci uz premijera i ponekog ministra stajao bi i taj krupni čovjek, o kojem se znalo samo da iz dana u dan pokazuje da, eto, i tvrtka privatizirana u ludim devedesetima može uspješno raditi.
U to vrijeme u Splitu je još bio živ čovjek koji se zvao Božidar Biuk, koji je godinama uporno govorio da je Željko Žderić, najdraži bager tadašnje hrvatske politike, jednostavno – lopov. Tvrdio je da je u privatizaciji prevario i državu, i vjerovnike bivšega Konstruktora, i radnike, uzevši za sitniš sve što je mogao. Ukratko, govorio je ono što su svi koji su trebali znati već znali, ali ih nije bilo briga. Oni su u presijecanjima vrpca na autocesti vidjeli samo potencijalne glasove, ne i držanje straže nečasnima.No, nitko nije vječan, pa ni Žderićevi zaštitnici. Više se nije imalo odakle plaćati asfaltne predizborne kampanje, onemoćali su mu i zaštitnici, pa i najveći među njima Jure Radić. Neki su završili u lisicama, poput Ive Sanadera, a onda je na šest mjeseci zatvora zbog svega onoga u što nas je Biuk uvjeravao osuđen i sam Žderić.
I sve se raspalo kako je i nastajalo – kao mjehur sapunice.Da je posljedice osjetio samo Žderić, pravda bi nekako bila zadovoljena. Na žalost, u ponor je povukao i svoje radnike, njih više od tisuću, koji na gradilištima bez strojeva, goriva i materijala uzaludno čekaju barem neku kunu od sad već sedam neisplaćenih plaća, a tko zna koliko dugo Žderić nije za njih plaćao doprinose. I zato su krenuli u štrajk, tražeći stečaj kao jedinu nadu da se naplate i uspiju prehraniti obitelji. U tome ih država ne bi smjela izdati, jer netko je u ime i za račun te države Žderiću godinama držao ljestve znajući što radi. Da, priča o Konstruktoru jedna je obična hrvatska priča, ali jedna od onih koje treba zapamtiti, da bi dosad još nenapisana povijest nove Hrvatske bila cjelovita.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.giordano, potpuno ste u pravu, evo i ja sam počeo zaboravljati na njih, makar sam vrlo blizak njihovu profilu, ti dobavljači “moćnih tvrtki” nestali su a da nitko za njima suzu nije pustio, uvijek ama baš uvijek su bili odgovorniji i profesionalniji od glavnih izvođača, potpuno posvećeni tržištu, bez ikakve zaštite i podrške države, s uvjetima lošijim od glavnih i plaćama lošijim od glavnijih, a ugušeni su toliko da im se ime više ne spominje.
zašto je tomu tako? pa iz jednostavnog razloga, podizvođači su bili pravi privatnici na pravom tržištu, a s takvima partije hdz i sdp nemaju ništa, one su tu da štite “partijske drugove” radića, žderića i slične, a “pravi privatnici” su “prljavi kapitalisti” koji su dobili što su zaslužili. i tako je propao onaj dio privrede koji je po profesionalnoj razini već bio u europi.
Uskoro će i njegov kum Jure Radić na pistu!
Bila je to igra moćnika i l*p*va. Nema više. Izilo se i popilo.
ovo je klasična hrvatska priča. slušali smo je u slučaju monter-projekt, sad s konstruktorom. ali, ni onda ni sad ne spominju sve svi oni koje su žderić i orešar poslali na ulicu još puno ranije. radi se o zaposlenima kod dobavljača, koji, da bi bili dobavljači, morali su platiti ulaznicu od barem milijun kuna u materijalu, naravno. ono preko se moglo naplatiti s odgodom od minimalno 180 dana. dok je trajalo, nekako je imalo smisla. kad je posao stao, dobavljači su došli u probleme. pa su krenuli otkazi, zatvaranja firmi i poslovnica. to je onaj prvi val otkaza iz 2009.-2010. o kome se vrlo malo pisalo u ovom smislu otkrivanja uzroka i uzročnika.
Pa država se ovdje i zaziva da posluša zahtjev radnika i raspiše stečaj, oni ništa drugo i ne traže, svakako ne milostinju iz blagajne. Samo da skinu Žderića s leđa
Uključite se u raspravu