Mogli bismo o novom telekom tandemu Tele2-Metronet pričati kao prvom koraku prema stvarnoj popularizaciji 'clouda' u Hrvatskoj ili kao začetku potencijalno novog cjelovitog telekomunikacijskog operatera koji će se, ako se tržišno dokaže kroz partnerstvo, vrlo vjerojatno ili prodati nekom velikom EU igraču ili stopiti u jednu tvrtku pod okriljem Tele2, ali ne.
To su priče čije će rasplete ispričati tržište. U ovom je trenutku zanimljivija priča o muškarcima i ženama u telekom industriji u Hrvatskoj. A to je muška priča u kojoj su žene samo statistički pokazatelj kojim operateri mašu kako bi iskazali da su rodno ravnopravni. Slikovitije situaciju opisuje popis predsjednika uprava vodećih telekom operatera. I to ne samo danas, kad je jedina iznimka Tele2, već i unazad desetak godina, kad se kao takav u par navrata dokazao još samo Vipnet. Međutim, glavni razlog zbog kojeg su odnosi snaga između žena i muškaraca u ovom slučaju bitni je način na koji su žene top menadžerice bile inovativne.Svi predsjednici uprava iz branše, neovisno muškarci ili žene, neosporno su pokazali inovativnost. Međutim, svaki put kad je uzde nekog operatera preuzela žena ta se inovativnost ispoljila drugačije, na način koji je podjednako bio važan i za operatera i za cijelo tržište.
One su na tržištu igrale onako kako muškarci igraju nogomet – timski. Prije sedam godina čelnica Vipneta Marie Helene-Magenschab svjesna da će regulator obvezati ili HT ili Vipnet da trećem igraču ustupi korištenje svoje infrastrukture, ugrabila je taj posao od kojeg je zatim Vipnet godinama dobro zarađivao. U suradnji, i to s izravnim konkurentom, pronašla je prostor za rast vlastite kompanije. Sličan posao dogovorila je nova šefica Tele2 Malin Holmberg. Tandem Tele2-Metronet ima dobre temelje za rast. Dakako da su u tim suradnjama ključnu ulogu igrali i muškarci-šefovi tadašnjeg Tele2 i današnjeg Metroneta. Međutim, šefovi u branši su rijeđe nego šefice inicirali tržišne suradnje. Ima iznimki poput Adriana Ježine koji je suradnjom s Voljatelom, iz kabelskog operatera, pretvorio B.net u punokrivni fiksni telekom. Ta promjena je ključna u vremenu clouda, čiji je smisao da tvrtke iz drugih industrija poklone povjerenje telekomima za dio svog poslovanja i surađuju. Zato je teško očekivati rast clouda, budućeg motora industrije, sve dok telekomi ne pokažu više inicijative kakvu je pokazala Holmberg.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu