Viralni trenuci Olimpijskih igara, od Jusufa D. do Snoop Dogga

Autor: Domagoj Bebić , 26. kolovoz 2024. u 13:12
Foto: Reuters

Selfiji na postoljima evoluirali su do sastavnog dijela ceremonije.

Olimpijske igre uvijek su bile izvor inspiracije, drama i nezaboravnih sportskih trenutaka, posebno kada je komunikacija u pitanju. Od same ceremonije otvaranja do zatvaranja, igre privlače pažnju medija, broje se medalje, uzdižu novi heroji i padaju neki stari. Pojavom novih obrazaca komunikacije i podizanja novih platformi, posebno TikTok-a, viralnost ovih trenutaka dosegla je nove visine. Ova Olimpijada nije bila izuzetak, donoseći nam brojne priče koje su osvojile srca milijuna ljudi širom svijeta. Samo otvaranje je ceremonija koja teško više može privući pažnju globalne publike sa samim defileom sportaša na sportskim terenima, pa su se organizatori svakako odlučili da jedan dio bude kontroverzan u smislu poigravanja s vjerskim motivima s kojima se još da igrati (jer sa većinom se ne smije). Kratko se komentiralo, privukla se pažnja te uz nešto prigovora na društvenim mrežama ušlo se u novu olimpijsku priču.

Nonšalantnost Jusufa Dikeca

Jedan od najupečatljivijih novih komunikacijskih standarda s ove Olimpijade bili su selfi trenutci na postolju za medalje. Selfi je standard još od Rija 2016., no sada kraj postolja posebno stoji čovjek iz organizacije koji odobrava selfije nakon što je službeno fotografiranje gotovo. Selfiji na olimpijskim postoljima evoluirali su od rijetkog fenomena do sastavnog dijela ceremonije. Ovaj trend, ne samo da reflektira napredak tehnologije, već i promjene u načinu na koji sportaši komuniciraju sa svojim obožavateljima. Dok nastavljamo pratiti razvoj društvenih mreža i tehnologije, nesumnjivo je da će selfiji ostati ključan dio olimpijskog iskustva, simbolizirajući osobne pobjede i univerzalni sportski duh.

Selfie trenuci budu posebno naglašeni od medija kada su, recimo, na postolju sportaši iz Sjeverne i Južne Koreje, kao što je to bio slučaj u Parizu. Selfiji su postali način dijeljenja osobnih pobjeda i trenutaka slavlja sa širom publikom. Prisjetimo se sličnog primjera iz Rija kada je selfi južnokorejske gimnastičarke Lee Eun-ju i sjevernokorejske gimnastičarke Hong Un-jong, postao simbol zajedništva i sportskog duha. Sportaši su dijelili ove trenutke na društvenim mrežama, stvarajući osjećaj prisutnosti i povezanosti s globalnom publikom.

Svjetski rekordi i dalje su dosta važni viralni momenti, no često ih može komunikacijski zasjeniti nešto što na prvi pogled nema nikakve veze s olimpijskim duhom brže, više, jače. Naime, nezaboravan trenutak bio je slika turskog strijelca s pištoljem, koja je postala mema na društvenim mrežama. Nonšalantnost Jusufa Dikeca koji je bez posebne opreme, koja pomaže u preciznosti, osigurao Turskoj srebrnu medalju u zračnom pištolju, osvojila je Twitter i Instagram. Nastajale su meme Jusufa u temama popularnih akcijskih filmova poput Pulp Fictiona i Terminatora. Društvene mreže omogućile su brzu distribuciju i kreativnu interpretaciju sadržaja, pretvarajući običnu fotografiju u viralni hit.

Naši još nisu svladali

Prošle Olimpijske igre, također su imale svoje viralne trenutke, ali njihov domet i utjecaj nisu bili usporedivi s današnjim, pa čak i one u Rio de Janeiru 2016. godine, kada su priče o sportašima koji su dijelili svoje iskustvo putem društvenih mreža bile jako popularne, ali nisu imale isti nivo angažmana kao danas. Danas, influenceri i poznate osobe igraju ključnu ulogu u širenju olimpijskog sadržaja. Olimpijci s naših prostora još nisu savladali ovu vještinu. Jedan od primjera onoga o čemu pričam je angažman Snoop Dogga kao influencera na ovim Igrama u Parizu. Njegovi komentari i reakcije na sportske događaje privukli su veliku pažnju i povećali interes publike. U usporedbi s prošlim igrama, gdje je fokus bio više na tradicionalnim medijima, danas influenceri imaju moć stvoriti trenutke koji ostaju zauvijek zapamćeni posebno naglašavajući moć vizualnih sadržaja koji dominiraju medijskim pejzažima. Kao što se već godinama mijenja priroda globalnih manifestacija, o čemu smo već pričali recimo u slučaju Eurosonga, tako se mijenja i komunikacija Olimpijskih igara. Neki od starih obrazaca ostaju važni, isti, slični, no viralno će u budućnosti dominirati zbog opsega publike te oni koji ne budu spremni kreirati viralne drame i dodatne sadržaje mogu biti uskraćeni za značajan dio publike.

Ova Olimpijada pokazala je kako se jednostavni trenuci mogu transformirati u globalne fenomene kroz moć vizualnog sadržaja, brze reakcije, kreativnosti i uloge influencera. Lekcije iz komunikacije koje smo naučili mogu se primijeniti u različitim kontekstima, pokazujući kako se prilagoditi i iskoristiti moderne komunikacijske trendove za postizanje većeg utjecaja i angažmana. Drugim riječima, kada budete radili sportske događaje sjetite se Snoopa i Jusufa Dikeca.

Komentirajte prvi

New Report

Close