Uvođenje Euro 7 standarda – kojim se nastoji stati na kraj emisijama štetnih plinova iz vozila – dovelo bi do izravnog povećanja troškova koje je 4 do 10 puta veće od onih koje je u predstavljanju Euro 7 standarda navela Europska komisija. Pokazuje to nova Frontier Economics studija čije je rezultate objavilo Europsko udruženje proizvođača automobila (ACEA). Predloženom uredbom o Euro 7 normi povećat će se, naime, troškovi proizvodnje automobila, kombija, kamiona i autobusa, piše Večernji list.
Osim izravnih troškova, prijedlog norme Euro 7 uzrokovat će neizravne troškove, kao što je veća potrošnja goriva. Tijekom životnog vijeka vozila to bi moglo povećati troškove goriva za 3,5%, što bi iznosilo dodatnih 20.000 eura za kamione koji voze na duge relacije i 650 eura za automobile i kombije. Iz Europskog udruženja proizvođača automobila upozoravaju da se ti neizravni troškovi, koje je Europska komisija zanemarila u svojoj procjeni učinka norme Euro 7, nadovezuju na izravne troškove. Njima bi se povećali ukupni troškovi posjedovanja vozila, što bi stvorilo dodatne financijske pritiske na potrošače i poduzeća u vrijeme visoke inflacije i rasta cijena energije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu