‘Ukleta’ jadranska marina i dalje na čekanju

Autor: Marija Brnić , 13. travanj 2023. u 13:29
Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL

Uvidom u zaprimljene ponude Davatelj koncesije je ocijenio kako niti jedna ponuda nije u skladu s gospodarskim značajem pomorskoga dobra koji je predmet natječaja.

I današnjom odlukom Vlade RH projekt marine u Tisnom i izdavanja dugogodišnje koncesije potvrđuje se kao jedna “neverending story”. Još od 2001. traju trakavice s odabirom koncesionara za nautičku luku u toj općini u šibensko-kninskoj županiji, mijenjale su se vlasti i vlade, a svaki od raspisanih natječaja za novog koncesionara na kraju je padao u vodu. Takav je slučaj bio i s posljednjim, iz 2017., na kojem se natjecalo nekoliko kandidata, no Vlada Andreja Plenkovića nakon podužeg ocjenjivanja odlučila je prije točno tri godine ne prihvatiti niti jednu.

Pet godina nakon toga, na današnjoj sjednici, Vlada Andreja Plenkovića ponovno donosi odluku o neprihvaćanju ponuda pristiglih na taj isti natječaj, a razlog je ponovnog razmatranja i izjašnjavanja odluka Visokog upravnog suda RH, kojemu se obratio jedan od kandidata. On se žalio na propust u vladinoj odluci iz 2017., jer u njoj nisu dana objašnjenja o razlozima odbijanja ponuda. Sud je to uvažio i vratio Vladi postupak na ponovno odlučivanje, a ona je i ovaj put zauzela isti stav. Tri ponude pristigle na natječaj koji je oglašen putem EOJN i zatvoren 23. lipnja 2017. i koje su javno otvorene 28. srpnja 2017. ne prihvaća, ali daje obrazloženje zašto donosi takvu odluku.

“Uvidom u zaprimljene ponude Davatelj koncesije je ocijenio kako niti jedna ponuda nije u skladu s gospodarskim značajem pomorskoga dobra koji je predmet natječaja, a samim time i politikom gospodarskog razvitka, a sve iz razloga što je projekt izgradnje luke posebne namjene – luke nautičkog turizma od osobitog značaja za Općinu Tisno i nužno je da se izgradnjom iste poboljša vizura cijelog mjesta, poveća turistička ponuda i osiguraju nova radna mjesta, a koje zahtjeve dostavljene ponude ne ispunjavaju, stoga samim time nisu u skladu s gospodarskim značajem pomorskoga dobra koje je predmet natječaja te je  moguće isključivo donijeti odluku kojom se zaprimljene ponude ne prihvaćaju”, stoji u vladinom obrazloženju negativne odluke o izboru koncesionara, a u obrazloženju se podsjeća i da su “točkom VIII Obavijesti o namjeri davanja koncesije ponuditelji bili izričito upoznati da po objavljenom javnom prikupljanju ponuda Davatelj koncesije ima pravo neprihvaćanja svih pristiglih ponuda, primjenom članka 15. Uredbe o postupku davanja koncesije na pomorskom dobru”.

U odluci se ne spominju ponuđači i sadržaj njihovih ponuda, no poznato je da su se natjecale zagrebačke tvrtke Seraphilus u vlasništvu Ivana Kolenca, MST Plus Stjepana Mikovića, te Marina IKOM čiji se vlasnik Mijo Kovčo inače i žalio na vladinu odluku. Na ranijim natječajima, provođenima u protekla dva desetljeća, javljale su se i tvrtke poput ACI-ja, a posljednji koji je dobio koncesiju u Tisnom bio je slovenski investitor Miran Vidmar. On je 30-godišnju koncesiju dobio 2001., te je s općinom Tisno ušao i u partnerstvo oko ulaganja, ali nije stigao na vrijeme ishoditi građevinsku dozvolu, te je koncesiju izgubio. Od tada traje ova trakavica, čiji se kraj ipak nazire pribjegavanjem rješenju koje očito svima odgovara, a to je da se izmjenama prostornog plana smanji broj vezova u luci nautičkog turizma na ispod 200. Time bi se formalno omogućilo da izdavanje koncesije bude u nadležnosti Šibensko-kninske županije, čime bi, nadaju se u Tisnom, konačno mogli početi raditi na svom pozicioniranju na hrvatskoj nautičkoj karti.

Komentirajte prvi

New Report

Close