Treba znati i besplatno se reklamirati

Autor: Saša Paparella (VLM) , 14. studeni 2012. u 21:59

Zadarska poduzetnica Hana Medin odbila je platiti 35.000 kuna za reklamu tvrtke i večeru na dodjeli Crominih nagrada i tako se besplatno “izreklamirala” u medijima.

Neću ići na dodjelu Crominih nagrada, javno je objavila zadarska poduzetnica Hana Medin, vlasnica tvrtke Telluris-Medin, ovogodišnja dobitnica nagrade Hrvatske udruge menadžera i poduzetnika (HUM- Croma) za menadžericu godine.

Dobitnica, zapravo, više nije, jer je nagradu odbila primiti i uspješno okrenula to u svoju korist – vlastitu reklamu. Nije vidjela razlog zašto bi organizatoru platila 35.000 kuna da na prigodnoj svečanosti predstavi svoju tvrtku. Iako je Vladimir Ferdelji, predsjednik HUM-Crome, naknadno objasnio kako se nagrada dodjeljuje besplatno, "a dobrovoljno se može platiti prezentacija tvrtke koja se sastoji od dvominutnog filma, brošure i 10 mjesta na svečanoj večeri za prijatelje i partnere", Hana Medin u pravu je kad kaže da su time male tvrtke stavljene u neravnopravan položaj. Za razliku od velikih kompanija, nemaju na raspolaganju goleme proračune za promociju, a ona svoj novac može puno bolje iskoristiti u poslovanju.

"Lako je biti menadžer korporacije koja će nepromišljeno odvojiti novac za marketinške istupe, i tako će uvijek isti ljudi biti dio te prestižne liste", navodi Hana Medin u svom odgovoru Cromi. No, bilo je i puno gorih slučajeva od ovog, u kojima priznanje nije mogao dobiti onaj tko ga nije platio. Tako su mnogi 90-ih davali novac ne bi li se uvrstili u ZAPI-jevu Zlatnu knjigu hrvatskih poduzetnika. Kasnije su se neki od njih hvalili zvučnim priznanjima koja su kupili u inozemstvu. Pravi cash and carry za poduzetnike. 

Komentari (2)
Pogledajte sve

Točno je da se treba znati reklamirati za 0 Kn, no i to mora imati svoje etičke granice. Spomenuta poduzetnica je to učinila na neetičan način i uvrijedila sve one poduzetnike koji su u posljednjih 10 godina dobili ovo priznanje. Među njima ima i pokoji kukolj ali većina ih je vrijedno radila i postigla rezultate (i nisu se previše slikali po novinama i dalje vrijedno rade). Svojim postupkom je neetično istakla da su svi oni kupili svoje nagrade, a ona eto to ne želi.
Nadalje, CROMA bi se trebala zapitati kome je to dodjelila nagradu – tvrtki koja je prijavila manje od 300.000 Kn prihoda i ima službeno 2 zaposlena (izvor Poslovan Hrvatska 2011). Ta dva zaposlena imaju prosječnu plaću 2.500 (toliko o brizi za svoje radnike, demagogija na kvadrat). U medijima se hvali milijunskim ugovorima – gdje li pere novce (Kuvajt, Turska, Cipar)?
Spomenuta poduzetnica očigledno je još uvijek novinarka i to onakva kakvu ne želimo u našem društvo, ili ima populističko-političke ambicije, a gliste i puževi su joj samo usputna stanica.

Te zlatne knjige poduzetnika su porez na glu.post. Ne znam nijednog obrtnika iz svojeg grada koji nije dobio poziv/priliku da se uvrsti u Zlatnu knjigu obrtnika (ili kako se već zove). Ono što je najbolje je da je pola njih u blokadi, a neki od njih već godinama.

New Report

Close