Čarter kompanije zaključile su 2014. rastom svih fizičkih pokazatelja ponude i potražnje.
Nastavljen je kontinuirani rast broja čarter plovila, dolazaka čarter gostiju i ostvarenih noćenja, kao i broja najmova čarter plovila. Tako smo prošle godine zabilježili dolazak 347.093 čarter gosta, koji su ostvarili 2.378.012 noćenja i više od 60.000 najmova. Broj aktivnih čarter plovila dosegnuo je 3305. Iako navedeni rast što se tiče potražnje nije velik i kreće se u okvirima od dva posto, s obzirom na vremenske (ne)prilike koje su nas pratile cijelu prošlu godinu i činjenicu da se oporavio naš najveći konkurent Grčka, smatram da čarter kompanije prošlu godinu mogu smatrati uspješnom.
Ponuda ispred potražnje
Ipak, upozorio bih na jednu anomaliju koja se ponavlja već desetak godina zaredom i koja bi u bliskoj budućnosti mogla stvoriti velike probleme čarter biznisu u Hrvatskoj. Riječ je o činjenici da već godinama, a prošla godina nije iznimka, Hrvatska bilježi znatno veći rast ponude od potražnje.
Pomorsko dobro
U glavnom dijelu turističke sezone, kad je i potražnja za čarter plovilima najveća, to i nije neki veliki problem iako se već i tu pojavljuju "rupe", ali u predezoni i posezoni sve veći broj čarter plovila ostaje konzerviran u marinama. S obzirom na sve veće troškove poslovanja, velika ulaganja i sve veću konkurenciju pitanje je dokad će, nastavi li se takav trend, čarter kompanije biti u mogućnosti poslovati s profitom. Sa strane čarter kompanija određeni koraci su poduzeti, odnosno velik broj čarter kompanija počeo je izdvajati znatno više novca za marketing i prodaju, uz standardna ulaganja u unapređenje kvalitete pružanja usluge.
Ipak, moramo biti svjesni činjenice da bez snažne podrške države, odnosno nadležnih institucija, ne možemo očekivati značajniji rast potražnje. Upravo zato čarter kompanije očekuju da konačno na nacionalnoj razini započne snažna, organizirana i smišljena promocija Hrvatske kao nautičke destinacije. Hrvatska gospodarska komora (HGK) posljednjih godina intenzivno komunicira s članicama Udruženja čarteraša kako bi mogla prenijeti njihove stavove nadležnim institucijama. I dok smo postigli velike uspjehe kad je riječ o određivanja načina i uvjeta obavljanja čarter djelatnosti i oporezivanja čarter usluga porezom na dodanu vrijednost, ostaju još otvorena pitanja promocije nautičkog turizma na nacionalnoj razini, kao i pitanje upravljanja i gospodarenja pomorskim dobrom. Vjerujemo da ćemo u suradnji s nadležnim institucijama vrlo brzo pronaći rješenja za sva otvorena pitanja kako bi čarter biznis, ali i nautički turizam općenito, dobio novi vjetar u leđa.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.“Majko državo, interveniraj kako bi nam porasla potražnja!!”
Ajme gdje mi živimo 🙁 Kršenje ustavnih prava jednima na uštrb drugih samo tako… i to od strane države.
Zašto plaćamo Turističku zahebnicu? Nemojte reći da plaćamo zbog uhljebljivanja intelektualno inferiornih! To ne može biti istina!
U jednom trenutku je uhljebčić identificirao problem ali se odmah pogubio. Sigurno ova djelatnost treba potporu države, kao i sve ostale naravno i bez toga neće ići. Nikako. Predlažem da ljudima dodatno otežate poslovanje pa da se takvom novom državnom intervencijom pomogne ovom posrnulom sektoru. Iako bi najbolje rezultate polučilo osnivanje agencije nacionalnog spasa za spas čartera.
Bravo Branimire!
Uključite se u raspravu