Sekcija taksi prijevoznika Hrvatske obrtničke komore traži ostavku ministra prometa Olega Butkovića zbog lažnih obećanja koja su im dali njegovi suradnici na sastanku oko najavljenih izmjena Zakona o prijevozu u cestovnom prometu. Pitaju se zašto im se lagalo te koji su skriveni motivi ministra da i dalje podržava prometni kaos koji je izazvao liberalizacijom tržišta. Podsjećaju da je njihova delegacija, predvođena predsjednikom HOK-a Dragutinom Ranogajcem, 9. veljače u Zagrebu održala sastanak s predstavnicima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te usuglasila određene prijedloge kojima bi se konačno unaprijedilo taksi tržište, čemu svjedoči i službena bilješka sa sastanka.
Milivoj Topić, predsjednik Ceha prijevoznika Udruženja obrtnika iz Splita, koji je i sam bio na spomenutom sastanku podsjeća da je upravo ministar Butković ovlastio svoje predstavnike, na čelu s njegovim zamjenikom Mariom Madunićem, da pregovaraju s delegacijom Hrvatske obrtničke komore. „Na sastanku su i sami priznali da su svjesni kaosa kojeg su izazvali nepripremljenom liberalizacijom tržišta, najavili da će prihvatiti većinu naših prijedloga za unaprjeđenje zakona te da će zakon u svibnju u saborsku raspravu. I 2018. godine su žurili donijeti taj loši zakon po hitnoj proceduri kao i što ga i sada donose, u četvrtak je bio na Vladi, a Sabor bi ga već trebao izglasati u petak. Taj zakon je izazvao niz problema, sad smo nadali zajedničkom kvalitetom rješenju, ali smo prevareni“, istaknuo je Milivoj Topić te zatražio ostavke ministra Butkovića i njegovog zamjenika Madunića zbog laži.
Jakov Čerina, predsjednik Sekcije taksi prijevoznika HOK-a pita se čemu tolika žurba sa zakonom koji bi Hrvatski sabor trebao usvojiti tjedan dana nakon što je predstavljen na sjednici Vlade RH. „Nejasno je zašto država tolerira rad na crno, zašto ih ne brine činjenica da je državni proračun oštećen za milijune kuna? Čak i ako im mi nismo važni, zašto ne slušaju apele svojih kolega, gradonačelnika obalnih gradova koji su ukazivali na sve probleme koje imaju zbog nekontroliranog dolaska vozača tijekom sezone? Postavlja se pitanje koga štite, jer do građana i njihove sigurnosti im očito nije stalo“, razočaran je Čerina
Jozo Kovačević, predsjednik Udruženja Radio Taksi Zagreb dodaje da se taksisti osjećaju prevarenima, ali i naglašava da to nije prvi put kad su u pitanju obećanja političara. „Oni nam daju obećanja koja onda ne ispune, pa nisam iznenađen da su i ovaj put to napravili. Bitno je naglasiti da mi nismo protiv liberalizacije tržišta, ali držimo da onda svi mi na tržištu moramo raditi pod istim uvjetima. Sad je situacija da praktički svaki prijevoznik radi pod drugačijim pravilima, inspekcija ne odrađuje svoj posao, pa vlada kaos koji Vlada RH iz nekog razloga ne želi zaustaviti“, kaže Kovačević. Dodaje kako i Zagreb trenutno proživljava ono što se u sezoni događa obalnim gradovima, odnosno da je Zagreb trenutno pun taksi prijevoznika iz cijele Hrvatske koji su pad vožnji u svojim gradovima odlučili nadoknaditi privremenim premještajem u Zagreb.
Miše Miloslavić, predsjednik Udruženja obrtnika autotaksi prijevoznika Dubrovnika podsjeća da dubrovačke prometnice jedva podnose broj taksi vozila koji tijekom sezone dolaze voziti po Gradu. „Nadali smo da će Vlada imati razumijevanja za nas, za svoje gradove pod opsadom, ali očito ima neke druge interese. Ne tražimo nikakve privilegije, jedino što želimo jesu jednaka pravila za sve na uređenom tržištu“, zaključio je Miloslavić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Di će na debila?
Uključite se u raspravu