Hrvatske željeznice (HŽ) u sklopu međunarodne konferencije "Investicije u željeznicu u jugoistočnoj Europi" ponosno su na Glavnom kolodvoru u Zagrebu izložile dva vlaka, prigradski elektromotorni i dizel-električni.
Dva doista impresivna vlaka zasjenila su sve ostale dotrajale grdosije što mile hrvatskim prugama, no nisu svi uzvanici bili impresionirani. Jednima smeta previsok prag, drugima preuzak razmak između sjedala, ali većini su se, barem kurtoazno, svidjeli. I dok se s pravom gredeljevci boje za svoja radna mjesta, Pero Hrkać, stečajni upravitelj, poručuje da je tvornica daleko od kraja jer se i Gredelj u stečaju kani javljati na sve natječaje. To se posebno odnosi na onaj za nabavu 44 vlaka koji će uskoro raspisati HŽ, gdje se čak nadaju pozitivnoj diskriminaciji. Jedini problem mogao bi nastati ako se vjerovnici ne dogovore o naplati potraživanja, a najveći vjerovnici su ionako radnici.
Upravo njima treba biti u interesu da Gredelj u stečaju pokaže snagu, ali i gospodarski potencijal. No, čak i ako ta tužna priča na koncu tako dobro završi, Gredelj neće uspjeti ako njegov proizvod ne izađe iz okvira Hrvatske. Zato je važna promocija, ali i jači angažman politike i drugih lobija. Jer Srbija, primjerice, također obnavlja vozni park, ali Gredeljevi vlakovi nisu se ni pokušali probiti na to tržište. Uz pouzdana strateškog partnera koji bi financirao i hladni pogon Gredelj bi možda imao pravu šansu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu