Rezultat je to procesa razotkrivanja poslovnih problema u toj kompaniji koja se odvija posljednjih dana, otkako su vlasnici dobili saznanja o postojanju ozbiljnih financijskih poteškoća i gubitaka nastalih za Madunićeva mandata za koje se sumnja da su posljedica potencijalnih kaznenih djela.
Račun društva trenutno je blokiran te suvlasnici rade na osiguravanju sredstava za deblokadu i isplatu plaća za listopad koje kasne, kako bi se zaštitila prava radnika i osiguralo nesmetano obavljanje djelatnosti. Prema neslužbenim informacijama, mjesecima se nije isplaćivalo poreze i doprinose na plaće, pa je Porezna uprava blokirala račun.
Djelatnost u kojoj Pleso prijevoz posluje inače je iznimno održiva i profitabilna pa je time još nejasnije kako je Madunić uspio dovesti društvo u velike dubioze. Društvo je u ranijem razdoblju poslovalo na razini od 3 do 4 milijuna eura godišnjeg prihoda sa solidnom dobiti još 2022. godine.
Suvlasnici u društvu s jednakim udjelima, Zračna luka Zagreb i Čazmatrans, u srijedu su naložili Upravi pokretanje odgovarajućih pravnih postupaka kako bi se zaštitila prava radnika i osigurao nastavak obavljanja osnovne djelatnosti jer su uvjereni u dobar poslovni potencijal društva koje počiva na solidnom poslovnom modelu i dugogodišnjim partnerskim odnosima sa zaposlenicima, korisnicima i dobavljačima. Najizglednija opcija je predstečajna nagodba, odnosno stečaj sa preustrojem, za što u ovom trenutku postoje svi potrebni preduvjeti. Predstečajna nagodba omogućila bi preustroj društva uz nastavak poslovanja te podmirenje obveza prema radnicima i drugim vjerovnicima,
Kako se doznaje, aktualna Uprava provodi opsežnu reviziju svih procesa u cilju utvrđivanja činjeničnog stanja o poslovanju te nastavka poslovanja i isplate plaća zaposlenicima, kao i nastavka pružanja usluga korisnicima. Prema do sada utvrđenim činjenicama, u blagajni nedostaje oko 1,2 milijuna eura u gotovini. Osim toga, nije još uvijek u potpunosti utvrđeno stanje obveza prema dobavljačima niti se zna koliko je izdano zadužnica, a neke od evidentiranih obveza imaju obilježja koja upućuju na sumnju u gomilanje fiktivnih dugova. Za potrebe analize trenutnog stanja formirana je komisija unutar društva i najavljen je angažmen renomirane neovisne revizorske kuće koja će izvršiti dubinsku analizu trenutnog stanja.
Madunić je inače nekadašnji pomoćnik ministra u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture. Iz Ministarstva je otišao 2021. kad su se ukidali i posljednji preostali pomoćnici ministra, a u Pleso prijevozu je zaposlen 2023. na javnom natječaju. Po struci je magistar prometa. Tijekom 2023. izvještavao je vlasnike o pozitivnom poslovanju i redovito isplaćivao plaće, ali se u prvoj polovici 2024. došlo do naznaka prvih poteškoća u poslovanju i podmirivanju obveza. U špici sezone poslovanje je naizgled bilo odlično, ali do kraja ljeta na vidjelo su isplivale ozbiljne poteškoće u poslovanju.
Prema saznanjima kojima raspolažemo, Zračna luka Zagreb prva je utvrdila da postoje značajni problemi te je odmah obavijestila i drugog suvlasnika Čazmatrans na postojanje sumnji oko zlouporabe položaja i ovlasti te krivotvorenja isprava u Pleso prijevozu. Ujedno je i odmah po saznanju podigla kaznenu prijavu protiv Madunića kao odgovorne osobe.
Putnicima koji odlaze autobusom na Međunarodnu zračnu luku Zagreb – Franjo Tuđman je Pleso prijevoz dobro poznata kompanija.
Pleso prijevoz nastalo je 1994. izdvajanjem voznog parka Croatia Airlinesa u posebno poduzeće. Društvo je do 2013. godine bilo u vlasništvu ZLZ-a i Croatia Airlines, ali je tada provedeno restrukturiranje zračnog prijevoznika u kojem je on svojih 50% udjela u Pleso prijevozu prodao tadašnjem Croatia busu, a koji je pak prije dvije godine svoj udio prodao Čazmatransu. Od 2013. Zračna luka Zagreb pokušava uspostaviti sustav u kojem bi imala kontrolu nad poslovanjem putem dvočlane Uprave i Nadzornog odbora, ali niti jedan od ta dva prijedloga nije proveden zbog protivljenja direktora. Tek je nedavno, pred smjenu Madunića, Uprava proširena za jednog člana te je dodan prokurist, zahvaljujući čemu sada društvo nakon smjene predsjednika Uprave može nastaviti funkcionirati i pripremiti se za preustroj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu