Ideja da dobra reklama prodaje proizvod nije nova i o njoj su ispisane stotine studija. Snaga brenda mjeri se njegovom prepoznatljivošću, a prepoznatljivost proizlazi iz reklame, tj. prisutnosti na tržištu. Naravno zna to i hrvatski ministar turizma Damir Bajs. Zato je odlučio većinu sredstava usmjeriti u promidžbu obale, sunca, mora i hotela.
Međutim, ministar, pravnik po struci, ne zna da lošem i preskupom proizvodu nikakva promidžba ne pomaže. Od slogana i reklamnih filmića ako imate loš proizvod ne može se živjeti, samo se može potrošiti puno novca na uvjeravanje ljudi kako je vaš proizvod dobar, barem dok ga ne probaju. Čini se da to Bajsu nitko nije objasnio, a on sam i nije sklon slušati. Ako na novinskoj konferencije na kojoj ministar na sva usta hvali ulaganje u promidžbu, a hotelijeri upozoravaju kako to neće pomoći popunjenosti kapaciteta, onda se tu događa nešto neobično. Ili ljudi od struke ne znaju ono što zna ministar ili jednostavno ministar ne zna. Sve što se do sada događalo na veliku žalost hrvatskog turizma, i svih onih koji od njega žive, ukazuje na to da Bajs ne zna. Oni malo upućeniji uopće se tome i ne čude. Stranački čovjek Josipa Friščića, koji je pored Božidara Pankretića odigrao najveću ulogu u svrgavanju Zlatka Tomčića s čela HSS-a, mora je nekako biti nagrađen. Friščić mu je tu nagradu i uručio postavivši ga za ministra turizma. Time je otplatio političke dugove bivšem bjelovarskom županu, ali nije učinio uslugu hrvatskom turizmu. Hrvatska vladajuća koalicija dovela je na čelo ministarstva turizma čovjeka za kojega se sada s popriličnom sigurnošću može reći kako o svom resoru ne zna ništa. Na fenomenološkoj razini Bajs zna da je ključ dobre sezone u promociji, ali elementarno neznanje ne dopušta mu da vidi sve ostalo što ne valja. Puno veći problem je što mu njegova ličnost ne dopušta da posluša savjet struke. Primjera radi, po kuloarima već dugo kruži priča da od Bajsova dolaska na čelo ministarstva čelnik HTZ-a Niko Bulić ima svojevrsnu blokadu na istupe u medijima. Ni vapaje hotelijera nitko baš previše ne sluša. Subvencije, niži nameti i slične mjere u vokabularu Damira Bajsa ne postoje. On je za svoj “trade mark” odabrao riječ promidžba i na njoj čini se bazirao svoj mandat. Problem je što na toj riječi bazira i budućnost hrvatskog turizma. Proizvoda koji bi trebao biti puno sofisticiraniji i razvijeniji da ga kao brend može prodati samo televizijska reklama. Bit će zanimljivo vidjeti reklamne uratke koji će izaći iz promidžbene tvornice Damira Bajsa. Još zanimljiviji bit će rezultati ovogodišnje sezone i tko će onda odgovarati za potrošene novce.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Nije vrijedno komentara.
Uključite se u raspravu