Showrooming – pojava pred kojom trgovački lanci strepe

Autor: Poslovni.hr , 06. srpanj 2012. u 15:15

‘Showrooming’ je naziv za pojavu kada potrošači proizvode koje su prethodno isprobali (odnosno testirali u nekoj od trgovina u kojima je to omogućeno) kupuju online na web stranicama poput Amazona, i to po puno jeftinijim cijenama. Zbog ove su sve učestalije pojave među potrošačima počeli strahovati trgovački lanci jer na taj način gube velik dio profita, piše New York Times.

New York Times piše kako još uvijek postoji velik broj ljudi koji ne vole online kupnju jer strahuju da bi mogli biti prevareni. O tome je list razgovarao s izvršnim direktorom Walmarta za SAD, Joelom Andersenom.

On pojašnjava kako čak 40 posto kupaca odustaje od online kupnje kada naiđu na nemogućnost plaćanja gotovinom. Oni jednostavno ne žele dijeliti s nekim svoje osobne podatke jer su svjesni da se time izlažu brojnim rizicima. Još uvijek postoji velik broj ljudi koji su vrlo skeptični prema kupovanju online jer se boje raznih financijskih prijevara, krađe identiteta i sličnih rizika.

“Živimo u vremenu u kojem su kupci ti koji vladaju tržištem i diktiraju trendove, a showrooming je samo jedan od njih. Takve trendove ili morate prihvatiti ili se boriti protiv njih jer druge vam nema”, ističe Anderson.

Walmart tvrdi kako raspolažu brojnim sredstvima koja im pomažu da se lakše suoče sa svim trendovima koji se pojave među kupcima. Da bi se borio sa ‘showroomingom’, Walmart je odlučio svojim kupcima omogućiti da prilikom online kupnje mogu plaćati i gotovinom, odnosno po preuzimanju robe. Dakle, kupac naruči proizvod online, a potom ga plaća u trgovini prilikom preuzimanja.

Time Walmart ne samo da je povećao prodaju, već je i kupcima ponudio još jednu opciju te time znatno povećao svoju bazu korisnika. Tako se na kupnju online sada sve češće odlučuju i oni kupci koji su ranije od toga strahovali. Naime, sada mogu kupovati putem interneta bez da ikome daju svoje osobne podatke jer im je omogućeno da svoje proizvode plaćaju i gotovinom. Anderson je istaknuo i kako im je potražnja nakon ovakvog iskoraka snažno porasla.

(pd)

Komentirajte prvi

New Report

Close