Sajmovi u Milanu i Kölnu desetljećima su svjetionici europske industrije namještaja

Autor: Juraj Lončarić , 13. svibanj 2019. u 22:00

U poslovnim krugovima dobro je poznato da su to mjesta na kojima značajan broj izlagača uspijeva s trgovcima iz cijelog svijeta zaključiti godišnje kupoprodajne ugovore. Ove godine od ukupno 386.000 posjetitelja Salona namještaja u Milanu 100.000 bili su poslovni ljudi i stručnjaci.

Nisam ništa novo vidio na sajmu namještaja u Milanu", bile su prve riječi mog prijatelja veletrgovca namještajem nakon jednodnevne posjete Design Weeku, promotivnom eventu najboljeg što talijanska proizvodnja namještaja može ove godine ponuditi. 

Design Week je međunarodna sajamska manifestacija novog formata vrijedna posebne pozornosti ljudi iz struke i potrošača, gdje su, u organizaciji FIERA MILANO S.p.A.. sa sjedištem u Milanu, na sajamskom prostoru predgrađa 1240 izlagača iz Italije i 630 izlagača iz 43 zemlje svijeta te 400 izlagača u gradskim četvrtima, tijekom šest dana pokazali asortiman namještaja i opreme za uređenje interijera. Ove godine veća je ponuda opreme za uređenje eksterijera. Impresionira širina izloženog asortimana. Novosti su povećana ponuda luksuznog namještaja u okviru izložbe xLux, izložba uredskog namještaja Workplace 3.0 i izložba S. Project. Novi su također projekti 550 mladih dizajnera u okviru Salone Satelite. Odlična prilika da poduzetnici nađu svoju tržišnu nišu. 

Najbolje što industrija nudi 
Namještaj se i dalje traži, što potvrđuje obujam potrošnje u svijetu koji se procjenjuje na više od 410 milijardi eura (2018) što je 18% više nego 2013. godine. Godišnji obujam međunarodne trgovine namještajem bio je prošle godine u okvirima 150 milijardi eura.  Proizvodnja namještaja Italije (bez prerade drva) ostvarila je 2018. godine ukupni prihod od 23 milijarde eura, od čega je u izvoz otišlo 39%. Zapošljava 130.000 radnika u 18.600 poduzeća. U Italiji je učešće malih i srednjih proizvodnih poduzeća najveće u EU. U projektiranju i dizajnu namještaja dobro je poznat tzv. Italian styl, u čijoj promociji projekt Design Week ima zavidno mjesto.

Ove godine praćen je sjećanjem na 500-godišnjicu smrti genijalnog Leonarda da Vincija.  Tvornice izlagači na ovom, kao i na sajmu u Kölnu, u većini slučaja su najbolje što razvijene industrije namještaja Italije, Njemačke i ostalih zemalja mogu ponuditi. Nema sumnje da je Design Week tako kako je sada organiziran uspješna promocija domaće i dijela EU industrije. Uspješan i zapažen nastup u prestižnom paviljonu 12. ostvarila je hrvatska tvornica Prostoria iz Svetog Križa Začretje. 

Eksperimenti s dizajnom
Slično kao specijalizirani međunarodni sajam namještaja u Kölnu (IMM) i Design Week u Milanu osvojio je iznimno vrijednu i specifičnu poziciju u propulzivnom businessu inovativno dizajniranog visokokvalitetnog namještaja i opreme za uređenje interijera. Posebno u prodaji izbirljivim krajnjim potrošačima. Što opravdava optimizam protagonista okrenut budućnosti.   Sajamske manifestacije u Kölnu i Milanu su desetljećima svjetionici europske industrije namještaja.

U poslovnim krugovima dobro je poznato da su to mjesta na kojima značajan broj izlagača uspijeva s trgovačkim organizacijama iz cijelog svijeta zaključiti godišnje kupoprodajne ugovore i predugovore. Ove godine 100.000 od ukupno 386.000 posjetitelja Salona namještaja u Milanu bili su poslovni ljudi i stručnjaci iz inozemstva. Izvozno orijentirane tvornice namještaja sustavno diferencijacijom u projektiranju asortimana i dizajnu proizvoda i interijera trajno rade na prilagođavanju svojih proizvodnih programa zahtjevima tržišta.

Novost je, međutim, kako to pojedine tvornice namještaja ostvaruju djelima. Istražuju tržište prodaje, istražuju poslovanje konkurencije. Eksperimentiraju nudeći novi dizajn proizvoda.  Sajmovi su vrlo vrijedan test, kako estetike tako i funkcionalnosti. Izlaganje na sajmovima može doprinijeti uspješnijem privlačenju kupaca i krajnjih potrošača inovativnim rješenjima, prototipovima i uzorcima. Ove godine mogli smo vidjeti redizajn namještaja iz 50-tih i 60-tih godina prošlog stoljeća. Što je eksperiment koji može ili neće proći kod potrošača. 

Uspon Vijetnama
Puno se rada i novaca investira s ciljem da se zadovolji potrebe i želje kupaca. Uvjeriti ih u različitost, u superiornost i vrijednost namještaja koji kompanija nudi. U većini slučaja to je usredotočeno na potrošače srednje i visoke platežne sposobnosti.  U tržišnom natjecanju snažni poticaji poboljšanjima dizajna i kvalitete dolaze od agresivne konkurencije. Jer, nastavlja se ulazak na globalno tržište namještaja novih proizvođača iz zemalja Dalekog istoka i Azije.

Lani su tvornice iz Vijetnama ušle na listu deset najvećih svjetskih izvoznika namještaja. U EU primjer Poljske proizvodnje namještaja vrijedan je naše pozornosti. Početkom milenija Poljska je izvozila namještaj vrijedan milijardu eura. Izvozom od 9,8 milijardi eura u 2018. godini poljske tvornice postale su drugi najveći izvoznik i šesti proizvođač  namještaja u svijetu. 

Komentirajte prvi

New Report

Close