Rekordan odljev kupaca: U ožujku Teslina vozila mijenjana konkurentskim više nego ikad

Autor: T. I. , 23. ožujak 2025. u 16:48
FOTO: Reuters

Vrijednost Tesla brenda pala je za 26 posto a politički angažman Elona Muska dodatno potresa povjerenje ulagača i potrošača.

Elon Musk završava drugi mjesec u Bijeloj kući kao čelnik takozvanog Ministarstva za učinkovitost vlade (DOGE), istovremeno vlasnici Tesle zamjenjuju svoja električna vozila drugim markama više nego ikad. Prema analizi platforme Edmunds, ožujak je imao “najveći udio ikad” Teslinih zamjena za vozila drugih proizvođača, prenoci CNBC.

Naime, od preuzimanja pozicije u Trumpovoj administraciji u siječnju, Musk se bavi smanjenjem broj zaposlenih u državnim institucijama i reže državnu potrošnju. Prije angažmana u vladi, potrošio je oko 290 milijuna dolara za podršku Trumpovoj kampanji. I dok su te veze, dioničari u prvi mah nagrađivali, trend se preokrenuo. Tako je dionica Tesle zabilježila rekordni sedmi uzastopni tjedni pad, što je rezultiralo padom od 42 posto ove godine. Investitori se ponovno fokusiraju na Teslinu prodaju koja je u značajnom padu na ključnim tržištima, dodaje CNBC.

Problemi s prodajom vidljivi su globalno. U Njemačkoj je, prema Bloombergu, Teslina prodaja pala za 71 posto u prva dva mjeseca godine nakon što je Musk izrazio podršku krajnje desnoj stranci Alternativa za Njemačku. U Francuskoj su isporuke u istom razdoblju smanjene za 44 posto. U Kini su isporuke u veljači pale za 49 posto, što je glavni tajnik Kineske udruge proizvođača putničkih automobila Cui Dongshu pripisao nadogradnji Modela Y, što je i Muskovo obrazloženje pada.

Cui je također upozorio da Muskov politički angažman predstavlja rizik za Teslu: “Uspješan poslovni čovjek trebao bi obuhvatiti cijelo tržište, ponašati se prijateljski prema svima. Ali ako stvari sagledate kroz prizmu birača, tada će vam polovica birača biti naklonjena, a polovica neće.”

Teslin brend snažnije je povezan sa svojim izvršnim direktorom nego ijedan drugi u automobilskoj industriji. Istraživanja Edmundsa iz kolovoza 2024. pokazala su da samo 2 posto kupaca automobila u SAD-u nije bilo upoznato s djelovanjem Muska.

Istovremeno, kompanija se suočava s rastućom konkurencijom. Analiza S&P Global Mobilityja iz siječnja pokazala je da su Teslini prihodi od prodaje u SAD-u pali za oko 11 posto u odnosu na prethodnu godinu, dok su Ford, Chevrolet i Volkswagen povećali prodaju i preuzeli dio tržišta, piše CNBC.

“Promjene u percepciji potrošača prema Tesli mogle bi otvoriti priliku za tradicionalne proizvođače automobila i nove igrače na tržištu električnih vozila”, napisala je Jessica Caldwell, voditeljica analitike u Edmundsu.

Pretraživanje novih Teslinih modela na Edmundsovoj platformi prošlog mjeseca palo je na najnižu razinu od listopada 2022. Prosvjedi protiv Tesle koji su se proširili su se po SAD-u i drugim zemljama, dok su slučajevi vandalizma pogodili Tesline trgovine, vozila i punionice.

Ipak, iako Muskov politički angažman zasigurno dodatno utječe na gubitak povjerenja kod kupaca, valja znati da je vrijednost brenda Tesla, prema podacima Brand Finance, pala za 26 posto ili oko 15 milijardi dolara već tijekom 2024., što je ujedno i druga godina zaredom da gubi na vrijednosti.

Komentirajte prvi

Još vijesti

New Report

Close