Vozi se Herbalifeov CEO Michael Johnson iz Washingtona u Minneapolis i zazvoni mu mobitel. Tajnica.
Kaže, zove ga neki Stiritz. Dok je prespajala poziv, izguglala ga je. Milijarder. Preuzme Johnson poziv. Čovjek se lijepo predstavi, kaže da je već 30 godina zadovoljni konzument, da vidi da Herbalife, kako se to kaže na engleskom, ima situaciju, pa obavještava Johnsona da je upravo kupio dionica za 322,000.000 dolara. Kako su distributeri koji su bili u Koelnu na Extravaganzi za Europu, prenijeli meni, tako i ja prenosim. Kažu da im je to rekao Johnson. A ja njima rekoh… To što je Stiritz uradio, to je kao da se 30 godina bavite strujom, a onda vas nazove Nikola Tesla i kaže da je upravo kupio 5 posto vaše kompanije jer misli da ste super.U većini kompanija najznačajniji događaji su skupština dioničara, objava rezultata, earnings conference call…
U Herbalifeu, rekao bih, najznačajnije su Extravaganze, kontinentalni skupovi veći od bio kakve svečanosti dioničarstva. Sad, teško je reći je li bolje biti dioničar Microsofta, čiji je CEO Steve Ballmer plesao na sceni i slomljen prekrasnim emocijama briznuo u plač, ili je bolje nama, čiji CEO kulerski izađe na pozornicu nakon što je biciklom vozio 500 kilometara, a po 15.000 i više distributera na nekoliko kontineta padne i histerizira kao da nisu pred Lennonom u šezdesetima, nego kao da je Lennon baš ustao iz groba. Na Extravaganzi, a bi to koji dan prije nego što je Ackman objavio da je, recimo to tako, restrukturirao svoj šort (pokrio 40%, ali je kupio put opcije), se najviše bavilo Britanijom, tržištem na kojemu Herbalife operira već 30 godina, a u odnosu na prošlu godinu raste cca 100 posto. Tajna? Pa, najviše zasluge pripisuje se natjecanjima u skidanju kila i nagovaranju Britanaca da fish and chips zamijene shakeom ili nekim drugim zdravim obrokom.
Ispostavilo se da su shake partyji u domovima početnika, a koje vode iskusni distributeri, prava stvar. Iskusni znanjem uvjere ljude da se uključe u lanac, a te nove klijente prepuste neiskusnima. Kompanija smatra da je, što se kontrole težine tiče, nitko neće stići, dok je idući izazov osvojiti veći dio tržišta zamjenskih obroka. Sad, kažu, drže nešto više od 28%. Od zabavnih detalja, još samo da je Herbalife Ronaldu pristupio lakše nego drugima jer njegova sestra distribuira shake i ostalo već 15 godina… Dok čekam 28. listopada, izvješće za treći kvartal, razveselio me direktor Vupika Davor Bošnjaković. Vjerojatno sve nas male dioničare zanima kako će izgledati Vupik nakon što prestane investirati, to jest barem ne kao dosad.
Kako je Bošnjaković, bar sam ja to tako shvatio, upravo to najavio, da će investirati manje, ne čekam toliko ni kvartalni ni godišnji izvještaj, nego se nadam da ćemo to što svi mi mali želimo vidjeti negdje u proljeće 2015. godine. "Napravljene su i obnovljene svinjogojske farme. Tri su za tov, a jedna reproduktivna, što omogućuje proizvodnju 110.000 tovljenika za PIK Vrbovec. Tu su i tri mliječne farme, koje će ove godine dati 15 mil. litara mlijeka, a budući da se i u njih investiralo, već bi sljedeće godine ta proizvodnja trebala iznositi 20 milijuna litara. Sagrađena je i farma za tov 1200 komada junadi na godinu. Posljednja je investicija, koja je startala ove godine i koja je težila više od 10 milijuna eura, bila pretovarno-istovarna rampa silosa Dunav, gdje je ostvaren i najveći rast.
Protok je robe utrostručen, pa ove godine očekujemo 150.000 tona pretovara, a već dogodine 200.000 tona. Što se vinogradarstva tiče, ove godine očekujemo 5,5 milijuna litara vina, sljedeće bi se godine ta brojka trebala popeti na 6 milijuna, što Vupik, u količinskom smislu, čini najvećom vinarijom u Hrvatskoj. Sve se to vino plasira pod robnim markama jer idemo ciljano na kvalitetna, ali jeftinija vina, u tržišni segment koji s obzirom na opću situaciju sve više raste", rekao je Bošnjaković. Kako mu vjerujem – savjet ne tražim, niti bih ga dao – cijena dionice me se do daljnjeg ne tiče.
*Ovaj tekst nije nagovor na kupnju ili prodaju ni na bavljenje dionicama. Autor posjeduje HDEL-R-A, IPKK-R-A, TUHO-R-A, KODT-P-A, HBAS-R-A, LURA-R-A, VPIK-R-A, STTB (Makedonija), PLNM (Srbija) i HLF (NYSE).
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Vredi – pošteno, i rečeno s uvjerenjem (cijenim ograde u smislu ne nuđenja čudesnih rješenja i objašnjenja).
Svejedno, volio bih jednom pročitati dojmove investitora (kao i potrošača) kako bi Kraš / Franck mogao povećati prodaju i udio na domaćem tržištu i vidjeti neku atmosferu u društvu koja bi išla u tom smjeru.
Treba dobrih vijesti iz Hrvatske rasturene uvozom koji je opterećen bonusima prodaji i svim elementima prodajne organizacije (ti bonusi nisu mali), a da proizvodnje i ljudi koji od te proizvodnje žive (praktički za nadnicu), tu uopće nema. Umjesto toga, imamo privid dobro napravljene prodaje (prodali smo npr. 20 šlepera madafaking tableta za grlo sa nevjerojatno dobrom formulom – od te formule se tako lijepo financiraju putovanja na Kubu nemalog kruga merchandisera / ljekara), a da nikakva dodana vrijednost nije stvorena, samo su bačeni u inozemstvo novci za koje se zadužujemo.
Zato sam sretan što sam kupio hrvatsku stolariju (Windor), hrvatske radijatore (Lipovica), danas idem kupiti hrvatske cipele (Igrec) i neku Galebovu majicu – valjda će neka božićnica od toga ostati u Pleternici, Omišu…).
nisam od tih.
da ne sirim pricu – jer zapadna civlizacija je sa ili bez multilevela odavno napustila realne potrebe u ime kupnje, novcem koji nema, stvari koje joj ne trebaju da bi impresionirala ljude do kojih joj nije stalo – nikoga nisam potezao za rukav ili zaustavljao na ulici da bih mu prodao herbalife, a svejedno imam 13 kupaca [emo_palacg]
prvi je smrsavio 14 kila, osjeca se odlicno, i ide dalje (a nije gladan), njegova zena 2 kile, vidio ga je kolega, pa je i on probao, sad stane u odjecu u koju mjesec dana prije nije stao, cetvrti je istopio 8 kila masti, i tako dalje…
ja sam, pak, smrsavio 42 kile, i mjesecima nakon toga se ne debljam [emo_smijesak]
jednostavno, ljudi znaju da sam bio debeo, sad me vide vitkog, i pitaju me kako sam uspio. svima kazem – i herbalife. lijepo se ogradim, dodam da herbalife mozda pomaze samo meni, a mozda ni meni, mozda sam samo umislio da mi je herbalife pomogao da smrsavim…
ali, tko god sto rekao, imao sam 134 kile, sad sam mjesecima na 92-94. pa ti vidi…
savjet ne trazim, niti bih ga dao.
skicni fotku [emo_smijesak]
Nije priča dosadna (Herbalife), nego zabrinjavajuća. Imam i ponešto iskustva s multinancionalnim firmama i njihovim načinom nagrađivanja, ali multilevel mi je posebna razina u svemu tome. Tu se gubi granica između realnih potreba potrošača i nerealnih želja prodavača. Rječju dar-mar.
“Ne trebaš Veniš? Ama dokazat ću ti da trebaš, nemako se ja.”
imaju francuzi poslovicu za to.
u slobodnom prijevodu, nema dosadnije price od price o tudjem uspjehu [emo_smijesak]
Uključite se u raspravu