Put dug sedam godina: Maloprodajna mreža Fortenove od danas broji 39 tisuća zaposlenih

Autor: Jadranka Dozan , 23. travanj 2021. u 15:36
Foto: Slavko Midzor/PIXSELL

Nakon integracije Mercatora i prodaje Leda i ostatka Poslovne grupe zamrznute hrane, Fortenova postaje grupa s oko 5 milijardi eura prihoda i operativnom dobiti većom od 270 milijuna eura, a ove godine u planu joj je 125 milijuna eura kapitalnih ulaganja

Maloprodajna mreža Fortenova grupe od danas se sastoji od oko 2500 prodajnih mjesta Mercatora i Konzuma s ukupno 39 tisuća zaposlenika koji rade na pet tržišta u regiji s gotovo 20 milijuna stanovnika. S današnjim danom, naime, Poslovni sistem Mercator je, sedam godina otkako je njegov većinski vlasnik postao Agrokor, i službeno postao integralni dio poslovnog područja maloprodaje Fortenova grupe. Nepunih 70 posto dionica Mercatora prebačeno je s Agrokora d.d. na Fortenova grupu koja sada ukupno drži 88 vlasništva u slovenskoj kompaniji.

Istodobno s prijenosom dionica odvijalo se refinanciranje Mercatorova zaduženja kod 55 banaka u iznosu od 385 milijuna eura, čime je te kreditore zamijenila Fortenova grupa. Sredstva za to osigurana su u suradnji HPS Partnersom i VTB-om, a taj netom zaključen korak bio je ključan i za osiguranje neometana prijenosa vlasništva s Agrokora kao kompanije u stečaju na Fortenovu. Prijenos Mercatora, pak znači i okončanje postupka izvanredne uprave, odnosno konačan kraj Agrokora.

Kako su iz vodstva Fortenove istaknuli na današnjoj konferenciji za medije, na većini tržišta regije objedinjena maloprodajna mreža, kojoj je sad pridruženo i 20-ak tisuća zaposlenika Mercatora, dobiva prostor za dodatni rast tržišnih udjela.

“S Mercatorom u Fortenova grupi konsolidiramo najveću regionalnu maloprodajnu mrežu, povećavamo stabilnost lanca opskrbe, radnih mjesta, poreznih prihoda država u kojima poslujemo te otvaramo nove prilike i nastavljamo podržavati rast lokalnih dobavljača“, rekao je je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenove.

Nakon integracije Mercatora i prodaje Poslovnog područja zamrznuta hrana, Fortenova grupa s preko 50 tisuća zaposlenika bit će, kaže, najveći poslodavac u regiji, s približno 5 milijardi eura prihoda i operativnom dobiti većom od 270 milijuna eura. U ovoj godini, unatoč nastavku pandemije, planira se i realizacija više od 125 milijuna eura kapitalnih ulaganja. Među ostalim, nakon nekoliko godina u kojima su investicije bile veoma reducirane, više ulaganja slijedi i za Konzum, koji je danas na oko 70 milijuna eura EBITDA-e, ali iza kojeg je također višegodišnje razdoblje podinvestiranja.

James Pearson, izvršni direktor za financije Fortenova grupe je uz velik napredak u ispunjavanju strateški važnih planova vezanih uz aranžman refinanciranja Mercatorova duga te prodaju Leda i ostatka Poslovne grupe zamrznute hrane te netemeljnih dijelova poslovanja, podcrtao i “snažne poslovne rezultate” u prvom kvartalu ove godine.

Siegfried Ganshorn, izvršni direktor Fortenova grupe za maloprodaju, kao ključne dijelove strategije razvoja maloprodaje Fortenova grupe izdvojio je “operativnu izvrsnost, jasnu diferencijaciju od konkurencije, povećanje tržišnog udjela, fleksibilnost mikrolokacije te istinsko višekanalno iskustvo”. Ključno za to je, kaže, razvijena strategija digitalne transformacije, zbog čega se značajne investicije planiraju upravo u digitalni razvoj i e-trgovinu.

Naglašavajući kako Mercator posluje s više od tri tisuće dobavljača i godišnje realizira 1,2 milijarde eura vrijednosti nabave od lokalnih i regionalnih partnera, Tomislav Čizmić, predsjednik Uprave Mercatora u ovom spajanju vidi “odličnu priliku za dugoročni razvoj njihovih robnih marki“. A uz ubrzani nastavak digitalizacije i razvoj digitalnih višekanalnih platformi, kao prioritete Mercatora u konsolidaciji maloprodaje Fortenova grupe ističe jačanje trgovinske mreže i razvoj moderne logističke infrastrukture.

Peruško je pak istaknuo da od implementacije nagodbe vjerovnika i financijskog restrukturiranja prezaduženog Agrokora Fortenova grupa osjetno podigla operativnu uspješnost. Dobit iz operativnog poslovanja povećana je za oko 100 milijuna eura u razdoblju 2017. do 2019., a unatoč negativnom utjecaju pandemije na EBITDA-u, kaže, novčani tijek u 2020. poboljšan je za gotovo sto milijuna eura. Naglasio je i ojačanu kapitalnu strukturu te osnaženu financijsku poziciju. U prilog tome naveo je da je omjer duga i dobiti iz operativnog poslovanja smanjen sa sedam na oko četiri puta, koliko se očekuje do kraja ove godine.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Bravo!

New Report

Close