Prijevoznici roba očekuju kaos na granicama

Autor: Josipa Ban , 19. listopad 2023. u 22:01
Foto: Boris Ščitar / Pixsell

Privremena suspenzija Schengena mnoge zabrinula.

Rat u Izraelu poremetio je europsko jedinstvo. Kontrole se na granicama opet uspostavljaju. Nakon što je talijanska Vlada najavila slovenskoj da 21. listopada uvodi privremenu graničnu kontrolu na unutarnjim granicama koja će trajati deset dana, s mogućnošću produljenja, istu je odluku donijela i slovenska Vlada, i to na granicama s Hrvatskom i Mađarskom. No trebala bi to biti, rekao je predsjednik hrvatske Vlade Andrej Plenković, “ležernije” kontrole od onih koje će biti primjenjivane prema zemljama koje nisu članice EU-a.

Lakše putnicima

Slovenija se tako pridružila drugim državama EU-a, njih devet, koje također primjenjuju nadzor nad unutarnjim granicama zbog pojačanih migrantskih kretanja i terorizma.

Hrvatski građani, a posebno domaći prijevoznici, nisu dugo uživali u punim blagodatima Europe bez granica. Vladimir Jurčec, dopredsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika, kaže da će ovo za prijevoznike i gospodarstvo biti “katastrofično stanje”. “Ponovno ćemo na granici morati stajati te nećemo na vrijeme dolaziti na utovar i istovar zbog čega će patiti cjelokupna privreda”, ističe Jurčec. Prije ulaska u Schengen, naime, na granicama se znalo čekati po 5-6 sati, objašnjava Jurčec. Ta su čekanja napokon nestala početkom 2023., no sad se vraćaju. Jurčec ističe da su bili na sastanku s predstavnicima slovenske vlasti prošli tjedan te da su ih uvjeravali da većih kontrola na granicama, pa time niti zastoja, za hrvatske prijevoznike neće biti. No, Jurčec strahuje da će praksa pokazati suprotno.

Problem i naplatne kućice

Odlukom Slovenije pogođen bi mogao biti i prijevoz putnika, no u kojoj mjeri tek će pokazati stanje na terenu. Za razliku od prijevoznika roba Smiljan Darojković, osnivač kompanije Darojković promet, koja se bavi kopnenim prijevozom putnika u zemlji i inozemstvu, ne strahuje od većih zastoja i problema na granici. Vlasnik kompanije s 23 buseva i 30 vozača napominje da su im veći problem naplatne kućice u RH. “S naplatnim kućicama mi ionako imamo Schengen”, ističe Darojković.

Komentirajte prvi

New Report

Close