Kao i u braku, poslovne akvizicije često prirede neugodna iznenađenja

Autor: Marina Čulić Fischer , 04. srpanj 2017. u 08:00
FOTO: Thinkstock

Uspješne kompanije pažljivo osmišljavaju i komuniciraju vrijednosti i ponašanja koje nova organizacija treba usvojiti kako bi ispunila očekivanja vlasnika, one žele biti sigurne da će zaposlenici razumjeti nove ciljeve i procese potrebne da bi se realizirali poslovni planovi.

Na domaćoj, kao i na globalnoj poslovnoj sceni svjedočimo nizu spajanja i preuzimanja kako u komunikacijskoj, tako i u mnogim drugim industrijama.

Dentsu je u 2016. realizirao čak 39 preuzimanja manjih agencija, a WPP tri manje. Agencija Heat iz San Francisca prodana je međunarodnoj konzultantskoj kući Deloitte, a njemački SinnerSchrader još jednom konzultantu, Accenturu. Google je za 36 milijuna dolara kupio FameBit, a Snapchat za 42 milijuna Flite.  Ukupno je u našoj branši prošle godine provedeno 398 spajanja i preuzimanja vrijednih 14 milijardi dolara, a izgleda da bi 2017. mogla biti još zanimljivija. Između ostalog, Amazon je najavio da je zainteresiran za preuzimanje Slacka i navodno za ovu online platformu nudi čak devet milijardi dolara.

Neugodna iznenađenja
Na globalnoj razini, u 2016. je u različitim industrijama realizirano više kupoprodaja nego u prethodnih 30 godina. Ono što intrigira je da visoki postotak tih procesa, a prema KPMG-u se radi o čak 4 od 5, ne završi uspjehom. Warren Buffet je u pismu dioničarima kompanije Berkshire Hathaway prošle godine napisao: "Kao i u braku, poslovne akvizicije često prirede neugodna iznenađenja nakon izgovorenog Uzimam." Glavno pitanje je – zašto je tomu tako? Komunikatori su složni oko toga da glavna prepreka leži u kompatibilnosti kultura kompanija koje su se udružile. Prema istraživanju Aona, na drugom mjestu su odgađanja pune integracije, a tek na trećem i četvrtom previsoka cijena i zanemarivanje rizika uočenih tijekom due dilligence procesa. 

Ključ u motivaciji zaposlenika
Što možete napraviti da budete sigurni da će vaši integracijski procesi ispuniti očekivanja?

  • Pobrinite se da su korporativne kulture kompatibilne od početka. Due dilligence ne služi samo za vrednovanje financijskih pokazatelja, već ga se može iskoristiti i za vrednovanje neopipljivih vrijednosti, kao što je kompanijska kultura. 
  • Budite jasni u vezi kulture koju želite imati nakon integracije. Bez obzira radi li se o spajanju ili preuzimanju, budite sigurni da će se kompanijska kultura nakon Dana D promijeniti. Uspješne kompanije pažljivo osmišljavaju i komuniciraju vrijednosti i ponašanja koje nova organizacija treba usvojiti kako bi ispunila očekivanja vlasnika. One žele biti sigurne da će zaposlenici razumjeti nove ciljeve i procese potrebne da bi se realizirali poslovni planovi. Čim prije se postigne razumijevanje, tim prije će se integracijski proces isplatiti. 
  • Imajte na umu da se korporativna kultura ne spušta automatizmom s vrha prema dnu organizacije. Najuspješnije kompanije provode procese koji omogućavaju da se (nova) kultura sukreira između menadžmenta i zaposlenika. Planiranje integracije mora se dogoditi daleko prije Dana D.
  • Za uspjeh procesa ključna je motivacija zaposlenika. Promjene hrane nesigurnost koja može ugroziti poslovanje, posebno u situacijama kada se očekuje održanje ili čak poboljšanje poslovnih rezultata. Interne javnosti barem su jednako važne kao eksterne i to se često zaboravlja.
  • Nemojte štedjeti na angažmanu vanjskih savjetnika prije, za vrijeme i nakon provedbe integracije. Komunikacijski konzultanti sa sličnim iskustvima mogu biti onaj presudni jezičac na vazi vašeg uspjeha. 

Komentirajte prvi

New Report

Close