O spajanju Atlantskog oceana s Pacifikom sanjali su mnogi. Panamski kanal je ostvarenje te ideje. Manje je poznato da se prije izgradnje Panamskog kanala ozbiljno razmišljalo o gradnji kanala preko Nikaragve. Republika Nikaragva nalazi se u Srednjoj Americi između Hondurasa na sjeveru i Kostarike na jugu. Zapadna obala Nikaragve nalazi se na Tihom oceanu, a istočna u Karipskom moru.
Oni koji su boravili u Nikaragvi ili radili s Nikaragvancima znaju da je Nikaragva zemlja podijeljena na takozvane lijeve i desne. Lijevi su pod utjecajem komunističke ideologije iz bivšeg Sovjetskog Saveza, a desni pod utjecajem kapitalizma i Sjedinjenih Američkih Država. Zajednička im je karakteristika (lijevih i desnih) da ne rade u interesu naroda, već za osobni interes i interese drugih država. Posljedica toga je da je Nikaragva poslije Haitija najsiromašnija zemlja u tom dijelu svijeta. U Nikaragvi se tri četvrtine stanovnika, od njih oko 6 milijuna, deklarira kao rimokatolici. Trenutno su na vlasti lijevi.
Velika očekivanja
Vlada Republike Nikaragve ima ozbiljnih problema s državnim proračunom i da bi ostvarila gospodarski oporavak želi već krajem ove godine započeti izgradnju Nikaragvanskog kanala. Taj je projekt bez jasnog javnog natječaja odmah povjerila Kinezima, tj. kineskom poduzetniku, telekomunikacijskom milijarderu koji bi preko hongkongškog i nikaragvanskog poduzeća realizirao taj golemi poduhvat. Nije potpuno jasno na koji će način Kinez doći do 40 milijardi dolara kolika je vrijednost izgradnje Nikaragvanskog kanala, a koji bi u najboljoj mogućoj varijanti mogao biti izgrađen 2019. godine. Za razliku od investicija podjela prihoda već je poznata. Kinezi bi tako kanalom upravljali sto godina, a Nikaragva bi također ostvarivala prihode.
Vlada Nikaragve očekuje da bi se izgradnjom kanala udvostručili prihodi države, trostruko povećala zaposlenost i gotovo eliminiralo siromštvo u zemlji. Zanimljivo je znati da bi Nikaragvanski kanal bio više od dva puta duži od Panamskog kanala. Izgradnja kanala je svakako velik građevinski zahvat, ali uz postojeću modernu tehnologiju, kanal se može izgraditi. Koliko će kanal uspješno poslovati s obzirom na već postojeći Panamski kanal sa stoljetnom tradicijom veliko je pitanje bez konkretnog odgovora. Još je uvijek velika nepoznanica kakve posljedice može ostaviti izgradnja kanala na okoliš. Znanstvenici, ne samo oni iz Nikaragve, sumnjaju u rezultate istraživanja utjecaja izgradnje kanala na okoliš koje će financirati vlada Nikaragve ili kineski milijarder.
Ugroženo jezero
Posebno su zabrinuti za jezero Nikaragva preko kojeg bi prolazili prekooceanski brodovi. Jezero je velik izvor pitke vode i prirodno stanište rijetkih vrsta riba, ptica i drugih životinja. Prosječna dubina predviđenog plovidbenog puta preko jezera trenutno je oko 15 metara, a očekuje se da će taj dio puta nakon izgradnje kanala biti dublji za 12 metara, što će bez ikakve sumnje i znanstvenog istraživanja ostaviti nesagledive negativne posljedice na najveće jezero Srednje Amerike, a koje spada među dvadeset najvećih jezera svijeta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu