Moguće je ne dozvoliti sudjelovanje ponuditelju iz npr. Turske u javnoj nabavi

Autor: Mićo Ljubenko i Tena Nagy , 17. siječanj 2025. u 11:25
Foto: Pixabay

U prethodnom periodu nije došlo do promjene naših nacionalnih propisa u pogledu ovog pitanja već se može kao razlog za eventualnu promjenu prakse javnih naručitelja uzeti isključivo navedena presuda Suda EU.

U otvorenom postupku javne nabave koji je pokrenuo javni naručitelj Općina Đurmanec, koji je objavljen na EOJN pod evidencijskim brojem nabave: OP/MV/1/2024 za radove izgradnje nove zgrade područnog Dječjeg vrtića povodom pitanja gospodarskog subjekta javni naručitelj je dao izrijekom niži odgovor.

„Stoga Naručitelj u ovom postupku javne nabave ne dozvoljava sudjelovanje gospodarskim subjektima iz treće zemlje koja s Unijom nije sklopila međunarodni sporazum odnosno u konkretnom slučaju obzirom na upit, sudjelovanje gospodarskog subjekta iz Turske.“

OPASKA AUTORA:

Na temelju presude Suda EU C-652/22 započela je praksa u postupcima javne nabave gdje naručitelji mogu svojom diskrecionom odlukom autonomno procijeniti žele li ili ne dozvoliti sudjelovanje ponuditelja iz zemlje koja nema sa EU sklopljen međunarodni sporazum kojim se jamči ravnopravan i recipročan pristup javnoj nabavi kao što je npr. Turska, Kina i dr.

U odnosu na ovakvu praksu javnih naručitelja za sada nije moguće procijeniti kakav bi bio eventualni stav Državne komisije za javnu nabavu (DKOM) u slučaju npr. žalbe. Moguće je naglasiti da bi se u slučaju žalbe moglo otvoriti i pitanje samog prava na pravnu zaštitu takvih ponuditelja, što bi značilo ima li DKOM ovlast razmatrati sadržaj žalbe ili bi trebao odbaciti žalbu kao nedopuštenu.

Smatramo navedenu praksu javnih naručitelja iznimno važnom u kontekstu da su prethodnih godina već provedeni neki postupci javne nabave u kojima su ponuditelji iz npr. Turske i Kine bili ne samo ponuditelji, već i odabrani subjekti koji su ugovorene poslove započeli raditi ili su ih dovršili.

U prethodnom periodu nije došlo do promjene naših nacionalnih propisa u pogledu ovog pitanja već se može kao razlog za eventualnu promjenu prakse javnih naručitelja uzeti isključivo navedena presuda Suda EU.

Komentirajte prvi

New Report

Close