Premda su poslodavci Vladi uputili apel da se u fiskalnoj prilagodbi osloni uglavnom na smanjivanje javnih rashoda, po svoj prilici teško je očekivati da će s užeg kabineta Vlade na današnju sjednicu otići prijedlog smjernica za rebalans proračuna na tom tragu.
I iz ovotjednih istupa članova Vlade dalo se naslutiti da je maksimum koji su politički spremni iznijeti da se prilagodba od ukupno 7,5 milijardi kuna predviđenog smanjenja deficita (na 4,6 posto BDP-a prema ESA metodologiji) rasporedi u najboljem slučaju pola-pola. Ideja o povlačenju mirovinske štednje osiguranika s beneficiranim stažem i njihovu trajnom vraćanju u prvi stup, oko koje su se koalicijski partneri navodno bili usuglasili (a nisu to demantirali), sugerira da je prevaga opet trebala biti na strani prihoda. No, premda taj zahvat teži blizu pet milijardi kuna štednje koja bi se možda već kroz jednu godinu (eventualno kroz dvije) vratila proračunu, kad je posrijedi efekt na smanjenje deficita on bi u ukupno potrebnoj prilagodbi 2014., prema pravilima EU, mogao prisnažiti samo oko 300 milijuna.
To ne znači da će Vlada od tog poteza odustati jer pet milijardi je zanimljivo i kao "jednokratni" prihod. S obzirom na Eurostatov tretman jednokratnih i tekućih prihoda, bit će zanimljivo vidjeti je li Vlada stvarno odustala od reduciranja stope izdvajanja u drugi stup. Jer, uz dovoljno neodređeno definiranu privremenost tog koraka, novac koji bi se tako preusmjeravao u proračun, bio bi prihod koji bi se priznavao u računanju deficita, a ne bi implicirao i knjiženje obveze proračuna. Takvi trikovi, međutim, nose opasnost da privremena mjera preraste u trajnu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ne oporezuju kamate ali zato koriste poreze kao jamstvo za štednju…
Kao što su i izdavali jamstva za investicije na kojima je zarađena ta štednja
Ista priča kao i sa OMFovima….
Zbilja mi nije jasno- zašto Vlada ne oporezuje kamate, kad ionako sirotinja
nema ništa u bankama…….
Zašto ne slušaju nikoga tko im daje dobre savjete ?
Says who da mora?
Novinarka
Poslovni
ili HUP
ili možda Arhivanalitika koja se brine za zdravlja svojih prijatelja
ili možda novinar Drljača
Pa nije nepoznato da su hupovčani imali i imaju više dužnosnika i službenika nego sindikati s kojima su pregovarali..ovo nije apologija sindikata jer se oni uglavnom bore za svoj utjecaj a ne za boljitak onih koje predstavljaju
No zašto ne bismo istaknuli da je jedan od poznatijih čelnika HUP bivši dužnosnik, došao na čelo poduzeća a utjecao je na odluku o privatizaciji , pa nakon toga ozakonio monopol a prije toga dobio stan od države…
Najveća reforma koju bi ova država trebala provesti je dokinuti taj tip crony kapitalizma…neefikasnosti javnog sektora su proporcionalne takvom kvazitržištu
Evo vam jedan članak…
http://www.banka.hr/komentari-i-analize/hrvatska-treba-krenuti-poljskim-putem
Sve više i više vam ljudi shvaćaju da su ionako loši prinosi OMF-ova vrlo upitni i zbog čega su osnovani…
Bez obzira na manjkavosti prvog stupa i ovo se pokazuje kao problematično
Uključite se u raspravu