Rajan Zejnuni (32), magistar matematike i matematičke statistike rodom iz Gunje, već sedam godina živi u Beču, gdje je osnovao startup Football Path X (FPX) – društvenu i menadžersku platformu za nogometaše, nogometašice, trenere, klubove, skauta i navijače. Platforma, pokrenuta 1. studenog 2024. na Web Summitu u Lisabonu, nudi alate za razvoj karijere, umrežavanje i digitalizaciju nogometnih procesa, privukavši pažnju svjetskih klubova poput Atletico Madrida i Benfice.
„U svijetu ima 250 milijuna registriranih nogometaša, ali samo 0,05% živi od nogometa. FPX mijenja paradigmu, dajući priliku zanemarenim talentima“, objašnjava Zejnuni. Platforma je besplatna za igrače, roditelje i fanove, a uskoro uvodi „Klub Menadžment“, funkcionalnost za digitalizaciju 350.000 nogometnih klubova uz „fair cijenu“ dostupnu svima. FPX je „football-only“ platforma prilagođena svim uzrastima, čime roditeljima jamči sigurno okruženje bez neprimjerenog sadržaja poput onog na društvenim mrežama.
Zejnuni ne radi sam. Amila Omerović (37), također iz Gunje, bivša igračica ŽNK Osijek, hrvatske reprezentacije i Lige prvaka, živi u Münchenu i vodi socijalne inicijative. Njihov tim pomogao je pokretanju ženske lige u Nigeriji, a sudjelovanjem na konferenciji The Rise of Women Football u Frankfurtu potvrdili su potrebu za razvojem ženskog nogometa i u Njemačkoj. Azur Omerović (38), Amilin brat iz St. Gallena, IT stručnjak s iskustvom u Toyoti, Microsoftu i švicarskoj vladi, brine o partnerstvima, uspostavljajući kontakte u Hrvatskoj, BiH, Njemačkoj, Španjolskoj i drugim zemljama. Eldan Alomerović (25) iz Skoplja kreira vizualni identitet platforme, dok Assem Hussein (38) iz Münchena, s iskustvom u Meti, IBM-u i Tesli, vodi komercijalizaciju.
FPX bilježi impresivne rezultate: u ožujku 2025. ostvarili su 550% rasta novih korisnika, a više od 100 klubova iz Hrvatske, BiH, Slovenije, Njemačke, Nigerije, Gane i Ekvadora koristi njihovu aplikaciju. Partneri su s četiri lige u Nigeriji, dvije akademije u Gani i jednom u Ekvadoru, dok su u pregovorima s Italijom i UAE-om za velika partnerstva. Tim je uložio preko 200.000 eura vlastitih sredstava i dodatnih 200.000 eura kroz vrijednost rada, a uskoro im se pridružuju novi stručnjaci, uključujući bivšeg osnivača uspješnog hrvatskog startupa.
Sljedeći tjedan FPX uvodi „Nogometni CV“, alat za profesionalnu prezentaciju igrača, a u listopadu nastupaju na World Football Summit u Madridu, gdje očekuju nova značajna partnerstva. „Naš cilj je osigurati da nijedan talent ne prođe nezapažen. Vjerujemo u nogomet kao snagu za pozitivne promjene“, poručuje Zejnuni, najavljujući daljnji razvoj platforme koja osvaja globalno tržište.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu