Predsjednik Uprave Brodograđevne industrije 3. maj Edi Kučan izjavio je danas da se ova poslovna godina u 3. maju može ocijeniti dobrom, jer situacija na svjetskom tržištu nije bila ugodna, te da je riječko brodogradilište uspjelo osnažiti još tri ugovora i popuniti kapacitete za dobar dio 2012.
Riječki je 3. maj uspio osnažiti još tri ugovora – za dva tankera i jednu baržu, likvidnost je uredna, a nove će poslove, koji se pokušavaju ugovoriti, brodogradilište financirati iz vlastitih sredstava, kazao je Kučan na konferenciji za novinare. Bili bi zadovoljniji da u knjizi narudžbi ima više brodova, jer je proces za svaki brod prilično dug, rekao je Kučan dodavši da za prototip broda od ugovora do isporuke treba najmanje 20 mjeseci, a za standardni ugovor, za koji već postoji dokumentacija, treba osam mjeseci. To je, dodao je, na svjetskoj razini, odnosno na razini korejskih brodogradilišta.
U vezi s procesom privatizacije “proganja me pomalo noćna mora”, rekao je Kučan odgovarajući na upite novinara i dodao da je rok za privatizaciju sve bliži te da je privatizacija već trebala biti riješena. Od nove Vlade očekujemo da vidimo u kojem će to smjeru krenuti, nastavio je Kučan te istaknuo da je u stvari smjer već definiran odlukama Europske komisije, što znači da sada u četiri domaća brodogradilišta treba provesti privatizaciju do dogovorenog datuma ili će u protivnom doći do likvidacija brodogradilišta. Saznanja o nekim drugim mogućnostima nemamo, rekao je.
Odgovarajući na pitanje o mogućnostima spajanja nekoliko brodogradilišta, Kučan je rekao da je objedinjavanje brodogradnje u koncerne u inozemstvu uobičajeno te da nema razloga da se to ne napravi i kod nas, primjerice objedinjavanjem sjevernojadranskih brodogradilišta. Novinare je zanimalo Kučanovo mišljenje o navodno podijeljenim mišljenjima unutar SDP-a o smjenama uprava u brodogradnji. To je stvar vlasnika, ako vlasnik smatra da uprava nije polučila rezultate, prirodno je da ju smijeni, kazao je.
Mislim da se rezultati u 3. maju vide, smanjeni su troškovi, u ovoj godini obavljeno je pet primopredaja brodova, kazao je Kučan i najavio da je će 3. maj u 2012. isporučiti pet tankera i jednu baržu. Na upit kakav je završni račun 3. maja u 2011., Kučan je rekao da je 3. maj opterećen kamatama na kredite, odnosno s oko 150 milijuna kuna kamata i tečajnih razlika, da se to ne može nadoknaditi iz proizvodnje te da bi bez toga bilanca 3. maja bila puno bolja, odnosno pozitivna.
(Hina / pd)
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu