Kriza koja je od 2008. do danas poharala gospodarstvo, pomela tisuće radnih mjesta i bacila financijsku industriju na koljena, do kraja je ogolila medijske poslovne modele kakve smo do tada poznavali.
Kao što je ovih dana u intervjuu Lideru izjavio medijski mogul Nino Pavić, nisu mediji u krizi već način na koji se njima upravlja. Svi koji radimo u medijskoj branši moramo biti svjesni da kriza nije započela pucanjem napuhanih balona na američkom nekretninskom tržištu i posljedičnim urušavanjem financijske industrije, već puno prije – razvojem novih medija, početkom masovnog korištenja interneta i, posljedično, potpunom demokratizacijom medijskog prostora. I, naravno, odbijanjem prilagodbe spomenutim novonastalim okolnostima.
Obrasci poslovanja prema kojima izdavači zarađuju iz dva osnovna izvora – prodajom novina i oglasnog prostora – više nisu efikasni. Ne funkcioniraju ni klasične podjele novinskih redakcija na tiskani i online dio, a niti novine više ne mogu biti puka platforma za prijenos komunikacijakih poruka oglasivača. Medijima, a naročito novinama, potrebna je redefinicija i shodno tome razvoj novih prihodovnih niša. U svojih 10 godina postojanja Poslovni dnevnik etablirao se kao neovisna, vjerodostojna, analitička i krajnje objektivna novina. To je postavljeni standard od kojeg se ne odstupa. Međutim, za jednu uspješnu novinsko- izdavačku priču to nije bilo dovoljno i zahtjevalo je nadgradnju. Prije točno osam mjeseci u Poslovnom dnevniku odlučili smo, uz podršku i pomoć našeg izdavača Styrije, promijeniti model upravljanja izdanjima. Znali smo, bez obzira na rejting koje naše novine imaju u poslovnoj zajednici, moramo napraviti korak više i nametnuti se kao mjesto okupljanja te iste zajednice. Za to nam nije bio dovoljan samo sadržaj u tiskanom i online izdanju već smo morali novinske priče podići na viši nivo.
O temama koje svakodnevno objavljujemo u novinama i na internetu odlučili smo raspravljati uživo, na okruglim stolovima i konferencijama, zajedno s akterima naših članaka – poduzetnicima, bankarima, financijašima, pravnicima, znanstvenicima, političarima… Ovaj tjedan u Hypo centru imali smo vrlo posjećen dvodnevni međunarodni forum o investicijama u energetici u Hrvatskoj i regiji, prošli smo mjesec organizirali konferenciju o hrvatskom namještaju, a iza nas je i niz okruglih stolova i panela. Ovdje treba zavaliti i kolegama iz naših sestrinskih redakcija, 24sata i Večernjeg lista, koji sve naše događaje sustavno prate u svojim izdanjima.Postojeću bazu čitatelja, mahom menadžerskih struktura u velikim i srednjim kompanijama, željeli bismo još više proširiti malim poduzetnicima, onima koji nikako nisu lokomotiva sveukupne ekonomije, ali predstavljaju faktor bez kojeg ne mogu opstati ni velike korporacije.
U tu svrhu pokrenuli smo Poslovni uzlet, cjelogodišnji projekt posvećen malom poduzetniku. Pozicija Poslovnog dnevnika kao medija i u ovom je slučaju posrednička. Ne posredujemo samo između izvora informacija i javnosti već de facto omogućujemo izravnu komunikaciju između velikih i malih te tako pokušavamo stvarati uvjete za unapređenje poslovne kulture i klime.Jedan ugledni bankar nedavno nam je slikovito ukazao da mediji mogu biti most između kreditora i poduzetnika početnika. Prema njegovim riječima, poslovna ideja je poput tek izlegle kornjače na plaži – kako ne bi nastradala na putu do oceana potrebna joj je zaštita. Upravo to bi trebala biti jedna od ključnih uloga medija kakav je Poslovni dnevnik.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu