Korak više

Autor: Mislav Šimatović , 27. veljača 2014. u 22:01

U svojih 10 godina postojanja Poslovni dnevnik etablirao se kao neovisna, vjerodostojna i analitička novina.

Kriza koja je od 2008. do danas poharala gospodarstvo, pomela tisuće radnih mjesta i bacila financijsku industriju na koljena, do kraja je ogolila medijske poslovne modele kakve smo do tada poznavali.

Kao što je ovih dana u intervjuu Lideru izjavio medijski mogul Nino Pavić, nisu mediji u krizi već način na koji se njima upravlja. Svi koji radimo u medijskoj branši moramo biti svjesni da kriza nije započela pucanjem napuhanih balona na američkom nekretninskom tržištu i posljedičnim urušavanjem financijske industrije, već puno prije – razvojem novih medija, početkom masovnog korištenja interneta i, posljedično, potpunom demokratizacijom medijskog prostora. I, naravno, odbijanjem prilagodbe spomenutim novonastalim okolnostima.

Obrasci poslovanja prema kojima izdavači zarađuju iz dva osnovna izvora – prodajom novina i oglasnog prostora – više nisu efikasni. Ne funkcioniraju ni klasične podjele novinskih redakcija na tiskani i online dio, a niti novine više ne mogu biti puka platforma za prijenos komunikacijakih poruka oglasivača. Medijima, a naročito novinama, potrebna je redefinicija i shodno tome razvoj novih prihodovnih niša. U svojih 10 godina postojanja Poslovni dnevnik etablirao se kao neovisna, vjerodostojna, analitička i krajnje objektivna no­vina. To je postavljeni standard od kojeg se ne odstupa. Međutim, za jednu uspješnu novinsko- izdavačku priču to nije bilo dovoljno i zahtjevalo je nadgradnju. Prije točno osam mjeseci u Poslovnom dnevniku odlučili smo, uz podršku i pomoć našeg izdavača Styrije, promijeniti model uprav­ljanja izdanjima. Znali smo, bez obzira na rejting koje naše novine imaju u poslovnoj zajednici, moramo napraviti korak više i nametnuti se kao mjesto okupljanja te iste zajednice. Za to nam nije bio dovoljan samo sadržaj u tiskanom i online izdanju već smo morali novinske priče podići na viši nivo.

O temama koje svakodnevno objavljujemo u novinama i na internetu odlučili smo raspravljati uživo, na okruglim stolovima i konferencijama, zajedno s akterima naših članaka – poduzetnicima, bankarima, financijašima, pravnicima, znanstvenicima, političarima… Ovaj tjedan u Hypo centru imali smo vrlo posjećen dvodnevni međunarodni forum o investicijama u energetici u Hrvatskoj i regiji, prošli smo mjesec organizirali konferenciju o hrvatskom namještaju, a iza nas je i niz okruglih stolova i panela. Ovdje treba zavaliti i kolegama iz naših sestrinskih redakcija, 24sata i Večernjeg lista, koji sve naše događaje sustavno prate u svojim izdanjima.Postojeću bazu čitatelja, mahom menadžerskih struktura u velikim i srednjim kompanijama, željeli bismo još više proširiti malim poduzetnicima, onima koji nikako nisu lokomotiva sveukupne ekonomije, ali predstavljaju faktor bez kojeg ne mogu opstati ni velike korporacije.

U tu svrhu pokrenuli smo Poslovni uzlet, cjelogodišnji projekt posvećen malom poduzetniku. Pozicija Poslovnog dnevnika kao medija i u ovom je slučaju posrednička. Ne posredujemo samo između izvora informacija i javnosti već de facto omogućujemo izravnu komunikaciju između velikih i malih te tako pokušavamo stvarati uvjete za unapređenje poslovne kulture i klime.Jedan ugledni bankar nedavno nam je slikovito ukazao da mediji mogu biti most između kreditora i poduzetnika početnika. Prema njegovim riječima, poslovna ideja je poput tek izlegle kornjače na plaži – kako ne bi nastradala na putu do oceana potrebna joj je zaštita. Upravo to bi trebala biti jedna od ključnih uloga medija kakav je Poslovni dnevnik.

Komentirajte prvi

New Report

Close