Kako se ‘prodati’ poslodavcu i kupcu

Autor: Jurica Dujmović , 19. kolovoz 2013. u 14:06
Thinkstock

U ovom članku bavimo se jednom važnijom temom s područja marketinga i brandinga – vama. Živimo u društvu koje prepoznaje vrijednost uspješnog projekta, ali ne shvaća ili pak omalovažava važnost promidžbe.

Autor teksta je Jurica Dujmović, marketinški konzultant i urednik portala za poduzetnike Brand manager. Portal je namijenjen malim i srednjim poduzetnicima i svakodnevno čitateljima nudi besplatne poslovne, knjigovodstvene i marketinške savjete

U ovom članku bavimo se jednom važnijom temom s područja marketinga i brandinga – vama. Živimo u društvu koje prepoznaje vrijednost uspješnog projekta, ali ne shvaća ili pak omalovažava važnost promidžbe. Nije nam jasno kako netko može “utući” stotine pa i tisuće kuna u “onaj tamo oglas”, jer “te dosadne reklame nikada nikom nisu koristile”. Prekidaju nam filmove, kvare nam vrijeme u shopping centrima i ne daju nam da igramo igre na mobilnim telefonima. Zaista, koja korist od njih?

Ipak – a ovo pogotovo govorim onima koji ne vole oglašavanje: stavljate li makar titulu ispred svog imena – govorite li drugima da bilo što ZNATE raditi – ako ste ikad u životu dobili preporuku za dobro odrađen posao – vi se bavite oglašavanjem. I to osobnog branda – sebe. Ne samo to. Vi od toga i profitirate. U takav oblik oglašavanja ulažete stotine i tisuće kuna, a da toga niste ni svjesni – odlazite na fakultete, tečajeve, seminare i dobivate diplome, certifikate, potvrde. Sve ovo su potvrde kvalitete vašeg znanja i posredno – rada. Poslodavac ne samo da ovakve stvari uvažava, nego ih često i očekuje. Budite svjesni da je VAŠ rad proizvod. Kad kupuje vaš rad, poslodavac ili klijent žele biti sigurni da čine pravu stvar. Oni ne ulažu novac i vrijeme prije nego li se osiguraju se da se radi o kvalitetnom posloprimcu ili izvođaču. Imati pohvale i svjedočanstva o kvaliteti svakako pomaže. I koliko god bilo bitno raditi, teško ćete dobiti posao, ako na vaš rad drugi gledaju uz sumnju i skepsu. Važnost osobne promidžbe i brandiranja nikad nije bila veća. Ne vjerujete? Danas ću vam objasniti zašto.

ZAŠTO JE VAŽNO PROMOVIRATI SEBE?

Lakše je imati povjerenja u fizičke nego li u pravne osobe

Znati da vam struju instalira kvalitetan majstor nije samo utješno, nego i izuzetno važno svakom klijentu. Isto vrijedi i za knjigovodstvo i niz drugih djelatnosti. Osobe su ono u što stavljamo svoje povjerenje, i kad znamo da će taj posao odraditi kvalitetno, radije im se prepuštamo, nego kad ne znamo kome zapravo dajemo svoje povjerenje i novac.

Ulaganje u osobni brand je ulaganje u vlastitu budućnost

Nadalje, dokazano je da se ljudi lakše vežu za osobni nego impersonalni brand. Razvijati osobni brand je ne samo poželjno, nego i korisno. Ovaj oblik promoviranja od vas traži češće eksponiranje, ali zauzvrat nudi reputaciju koja nadživljava vašu tvrtku i otvara vam nove poslovne mogućnosti i radna mjesta i u vrijeme kad vam tvrtka i ne posluje najbolje. Lako je i zamisliti kako promidžba obiteljskog imena može pomoći, npr. nasljednicima iste obitelji koji se bave istim poslom (“bravarski zanat je već 200 godina tradicija naše obitelji”).

Lakše sklapanje poslova i komunikacija

Olakšava komunikaciju s klijentima, gostima, posjetiteljima. Svima je privlačnije znati da je iza te-i-te tvrtke g. Mirko Mirković, poznati majstor, višestruki dobitnik nagrade za kvalitetu itd. nego netko impersonalan. Nadalje – dobro brandiran pojedinac lakše sklapa poslove za svoju tvrtku od poduzetnika koji u promidžbu osobnog branda nije niti ulagao.

Osobni branding je nužnost za svakog poduzetnika

Živimo u dobu komunikacije i društvenih mreža. Vidljivost pojedinca nikad nije bila važnija. Danas nije čudno da vas stotine i tisuće ljudi znaju po imenu i prezimenu, a da niste poznata ličnost, političar ili nešto treće. Sve nas ovo dovodi do činjenice da je u marketingu uz kvalitetan sadržaj izuzetno važan i paralelni razvoj osobnog brandinga.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Zanimljiv tekst, slažem se s navedenim. To je tema koju i sama istražujem intenzivnije u posljednje vrijeme. Evo i konkretnog primjera – moja osobna web stranica http://www.helenaharambasic.com .

drugim rIječima treba isfurati vlastiti EGO TRIP.

New Report

Close