Isporučen prvi tovareni blok-vlak na relaciji Rijeka – Budimpešta

Autor: Poslovni.hr , 09. rujan 2011. u 12:10
Terminal Brajdica u Luci Rijeka

Nakon višegodišnjeg rada i dvogodišnje intenzivne promocije željezničkog pravca Rijeka – Budimpešta 5. rujna je krenuo prvi tovareni blok-vlak, priopćili su danas iz Hrvatskih željeznica.

Od sredine 2009. na različitim skupovima i sajmovima, među kojima je bio i ovogodišnji sajam Transport&Logistic u Münchenu, prikazane su prednosti tog pravca u odnosu na druge pravce iz sjevernojadranskih luka, kažu u HŽ-u. Predstavnici HŽ Carga u tom su razdoblju održavali sastanke s potencijalnim klijentima, tj. s velikim brodarima i špediterima, kao i s predstavnicima carine RH i Mađarske. Terminalski operater Adriatic Gate Container Terminal, koji je član novoga strateškog partnera i većinskog vlasnika Grupacije ICTSI iz Manile, uveo je novu organizaciju na terminalu te je gaz na pristaništu povećao na 14,5 m kako bi se tamo mogli usidriti i veći brodovi.

Uz potporu predsjednika Uprave i suradnju s tvrtkom Rail Cargo Hungary, HŽ Cargo je ponudio najpovoljnije cijene prijevoza na relaciji Rijeka – Budimpešta, ističu iz HŽ-a. Izrađen je i poseban vozni red za blok-vlak koji osigurava kratko provozno vrijeme na toj relaciji. Uz postojeći vagonski park, u Radionici željezničkih vozila Čakovec za tu je svrhu rekonstruirano i obnovljeno dodatnih 80 vagona serije Lgs-z namijenjenih prijevozu kontejnera.

Operateri kombiniranog prijevoza Crokombi i Hungaria Intermodal održali su sastanke s brodarima, špediterima i potencijalnim korisnicima ove usluge. Iako je većina brodara koristila luke Kopar i Trst za prijevoz roba koje su namijenjene mađarskom tržištu, tvrtka Maersk prva je u Luku Rijeka uputila brod CMA CGM Maupassant s tovarenim kontejnerima. Nakon iskrcaja tereta 5. rujna formiran je vlak duljine 491,3 metra i bruto mase 1.238,7 tona koji je istu večer krenuo u 21:00 sat te je bez problema i zastoja u Budimpeštu stigao 7. rujna u 8:40 sati, odnosno za 35 sati i 40 minuta.

Prema najavama drugih komitenata, takvi vlakovi vozit će i prema Slovačkoj i Češkoj pa će tako riječka luka postati ravnopravnom drugim lukama na sjevernome Jadranu, zaključuju iz HŽ-a.

(pd)

Komentirajte prvi

New Report

Close