I Mimica šuti o nezadovoljnim potrošačima

Autor: Ilija Rkman , 19. studeni 2013. u 22:00

Hrvatska se prema indeksu EK o zadovoljstvu potrošača položajem na tržištu nalazi na dnu ljestvice, što nadležne institucije ignoriraju.

Hrvatska se prema indeksu Europske komisije, izrađenom u srpnju ove godine, a koji govori o zadovoljstvu potrošača svojim položajem na tržištu nalazi na samom dnu ljestvice, sa 50 bodova na 26. je poziciji. U leđa joj gledaju Cipar s jednim i Grčka sa tri boda manje.

Prva je Finska sa 73 boda. Potpisujući zaključke iz pregovaračkog poglavlja 28 Hrvatska se obvzala da je zaštita potrošača zadaća i obveza svih institucija unutar države. Kroz to poglavlje prihvatila je da će provoditi zaštitu ekonomskih interesa potrošača, informiranje i edukaciju potrošača te učin­kovitu ukupnu zaštitu njihovih interesa s obzirom da su to osnovna načela politike zaštite potrošača u EU. Zaštita potrošača područje je javnog interesa i osnovna stečevina civiliziranog, demokratskog društva, a kao takva u funkciji je osiguranja kvalitete života svih građana. 

Slaba zaštita
Savez udruga Potrošač proveo je online anketu u kojoj je sudjelovalo 4913 osoba od kojih je njih 92,1 posto upozorilo na pravnu nesigurnost i nezadovoljstvo pozicijom i nezaštitom na tržištu od strane mjerodavnih državnih institucija. Anketa je zapravo samo potvrdila istraživanje EK. I europska i anketa Saveza udruga Potrošač potvrđuju da potrošači u Hrvatskoj više vjeruju udrugama, organizacijama za zaštitu potrošača nego institucijama vlasti koje se bave tom problematikom. Zašto sve mjerodavne institucije hrvatske države pet mjeseci uporno šute i ignoriraju rezultat iz ankete Europske komisije? Nisu čak pokazale ni pripravnost da pokrenu neke aktivnosti ne bi li promijenile ovaj negativni trend, odnosno upozoravajuću alarmantnu ocjenu stanja zaštite potrošača u Hrvatskoj. Zašto na ovu EU dijagnozu negativna stanja u Hrvatskoj šuti i Neven Mimica u ulozi europskog povjerenika zaštite potrošača?

Zar povjerenika Mimicu, koji je prije odlaska na europsku poziciju bio potpredsjednik Vlade, ne zabrinjava činjenica da su Hrvati kao potrošači među najslabije zaštićenim građanima na zajedničkom tržištu EU. Reklamacije hrvatskih potrošača sporo se rješavaju, zakoni i ostali propisi prečesto se krše. Zašto? Hrvatske udruge potrošača guraju se na margine, sofisticiranim metodama guši se hrvatski potrošački pokret. Tko je odgovoran za ovako nepovoljnu poziciju zaštite prava hrvatskih potrošača?Umjesto konkretnih pozitivnih pomaka i otvaranja dijaloga s udrugama potrošača Vlada RH šuti, ne odgovara na analize, upozorenja, otvorena pisma udruga potrošača.

Promjena razmišljanja
I ministar gospodarstva, kao resorni član Vlade RH šuti i ne poduzima ništa. Ni vladajuća politika ni državna administracija još nisu shvatile činjenicu da su s 1. srpnjem i ulaskom Hrvatske u Europsku uniju morale promijeniti stari mentalni sklop glede zaštite potrošača i prihvatiti način rada, promišljanja i obveze koje je pred njih postavila EU. Birokracija kroz nečinjenje i kršenje EU obveza, Acques, hrvatske zakone  i društvenu odgovornost (ISO 26000) krši prava građana-potrošača i svakodnevno im nanosi štetu. Biti članom Europske unije i "raditi" s figom u džepu nije pravilo koje će europska obitelj u koju smo ušli blagonaklono gledati. 

Komentirajte prvi

New Report

Close