Hrvatske željeznice kao Divlji zapad

Autor: Vladimir Nišević , 19. travanj 2009. u 22:00

Ako sustavna krađa goriva u Hrvatskim željeznicama traje već nekoliko godina, kako to da se red uvodi baš uoči lokalnih izbora

U Hrvatske željeznice, kao na Divljem zapadu, dolaze privatni istražitelji da bi sredili ‘loše dečke’ kada to već lokalni šerif ne može. Tamo gdje država i njezine istitucije, i to u tvrtki koja je u vlasništvu države, nisu uspjeli, pokušat će stvari riješiti privatnici.

Naime, nestaje gorivo i to po 3000 litara dnevno, a da nitko ne zna ni gdje ni kako. Čak i radnici tj. sindikalni predstavnici priznaju da lopovluka ima. Uprava spominje milijunske gubitke, a pamti se i slučaj kada su kradljivci, uhićeni, otpušteni pa sudski vraćeni na posao. Nije problem samo gorivo kradu se i bakreni vodiči. Nevini tvrde da u tvrtki caruje kriminal kojem nitko nije u stanju stati na kraj. Međutim, i Uprava i sindikati oštro reagiraju kada se poziva na privatizaciju državnih tvrtki, ali im je sasvim opravdano da iste pored cijelog državnog aparata upošljavaju privatne istražitelje koji će detektirati gdje to gorivo curi. Čini se da Uprava HŽ-a državnim organima šalje jasnu poruku da su nesposobni. I ništa to ne bi bilo tako strašno da u ovom slučaju Hrvatska nije poslodavac i jednih i drugih. I HŽ-a i policije. Znači li to da ovu državu jedino ne pljačkaju vlasnici privatnih tvrtki ili se radi o dizanju prašine pred još jedan važan događaj koji nadolazi. Jer ako ta krađa goriva traje već nekoliko godina kako to sa se red uvodi baš pred lokalne izbore. Uostalom i iz primjera prije spomenutog divljeg zapada poznato je da se red uvijek uvodio kada je lokalni šerif želio postati guverner ili kada je narodu prekipjelo. U ovom slučaju ipak slijede izbori za lokalne guvernere, a narod čini se može podnijeti još dosta toga. Tako da se sa sigurnošći može reći kako će profitirati jedino privatni istražitelji. Uostalom sve više vlakova ide na struju, a nju nije tako lako otuđiti.

Komentirajte prvi

New Report

Close