Hrvatska možda jest među traženijim europskim destinacijama na sajmu ITB u Berlinu koji se upravo održava, no nije među prvih pet odredišta Nijemaca za ljetovanje u 2023. godini. Također, rezervacije uskršnjih i ljetnih putovanja pokazuju da su se vratila daleka putovanja i jaki konkurenti poput Tajlanda ili Maldiva, pokazala je analiza koju je za Njemačku turističku udrugu (DRV) napravila kuća Travel Data+Analytics (TDA).
Kako je na uvodnoj presici na ITB-u iznio predsjednik DRV-a Norbert Fiebig, pet najboljih odredišta za ljeto 2023. za njemačke putnike su Turska, Španjolska, Grčka, Egipat i Portugal, a trendovi upućuju na optimistične izglede za putovanja u 2023. godini.
“Njemačka želi putovati! Svjedoci smo velike potražnje za godišnjim odmorima, ne samo za ljetnu sezonu. Nijemci putovanja na odmor stavljaju visoko među svoje prioritete. Vratio se rani buking, a putničke agencije i turoperatori su punom parom ušli u ovu godinu. To nam daje sigurnost za poslovanje u turističkoj 2023. godini, unatoč dobro poznatim globalnim i političkim neizvjesnostima”, rekao je Fiebig, koji očekuje da će dosegnuti razinu rekordne 2019. godine.
Prema studiji TDA, oko 40 posto ukupnog prihoda od rezervacija za nadolazeće ljeto ostvarit će destinacije istočnog Mediterana, s Turskom na vrhu liste. Podaci TDA pokazuju da je ovogodišnji promet otvorila Turska, koja je do sada zabilježila iznimno snažan rast i popela se na prvo mjesto u pogledu rezervacija. Kumulativno, prihodi turoperatora za Tursku udvostručili su se u usporedbi s prethodnom godinom. U usporedbi s brojkama prije covida, također su porasle za 25 posto.
Španjolska je također i dalje popularna i gotovo je izjednačena s Turskom, zauzimajući drugo mjesto po broju rezervacija, a slijede je Grčka, Egipat i Portugal. Većina rezervacija od početka godine, oko dvije trećine, odnosi se na ljetne mjesece između svibnja i listopada.
Za uskršnje praznike u travnju pak, većina putnika koji su rezervirali paket-aranžman preferiraju destinacije u Egiptu, Kanarskim otocima i Turskoj, a slijede Baleari, Maldivi, Grčka i Ujedinjeni Arapski Emirati (UAE). Tajland, Portugal i Dominikanska Republika čine preostalih deset najtraženijih destinacija (poredak prema prodaji). Za putovanja u svibnju, mediteranske zemlje Španjolska, Turska i Grčka čine 65 posto ukupne prodaje.
TDA podaci također pokazuju da se snažno vraćaju putovanja u daleke destinacjie kao što su SAD, Maldivi i Mauricijus, s povećanjem prihoda od 80 posto u usporedbi s ljetom 2022. Realizacija prometa ovisit će dakako i o tome hoće li povećanu potražnju moći pratiti i zračni prijevoznici, što se lani pokazalo kao važna prepreka porastu prihoda.
I Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice istaknuo je povratak ranog bukinga, zbog čega kroz ožujak HTZ kreće s posebnom kampanjom za rano bukiranje aranžmana na najvećim travel platformama u Njemačkoj, poput Expedie i Weg.d.e
“Interes njemačkih medija, kao i povratne informacije naših najvažnijih partnera s kojima smo se susreli tijekom prvog dana sajma u Berlinu dodatno potvrđuju odličnu poziciju Hrvatske na nama najvažnijem turističkom tržištu. Partneri su optimistični, potražnja za putovanjima je velika te očekuju ostvarenje rekordnog prometa iz rekordne 2019. godine”, kazao je Staničić.
Uz HTZ kao glavnog izlagača na ITB-u, u sklopu hrvatskog štanda svoju ponudu predstavlja 20 suizlagača, odnosno turističkih zajednica i drugih turističkih subjekata.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu