Opravdanost raznih festivala koji se organiziraju u svijetu uvijek je ista. Ili je riječ o velikoj zaradi ili o mjestu gdje se sklapaju novi poslovi pa se onda zarada računa naknadno.
Takvih festival, sajmova i inih događanja ima i u Hrvatskoj. Međutim, prema svojim pokazateljima Karlovački dani piva to već dugo nisu. Tako su s rashodima nešto višim od tri milijuna kuna ovogodišnji 22. karlovački dani piva ostvarili dobit od 82.000 kuna, a ironično gledano, uspjeh je veći nego lani, kad je za uloženih 4,5 milijuna kuna dobivena zarada od 16.000 kuna. Uz promidžbu, koja je stajala gotovo dva milijuna kuna (s PDV-om), uvjerljivo najveća rashodovna stavka bili su nositelji zabavnog programa kojima je plaćeno 534.000 kuna (s PDV-om). Tako je grad Karlovac platio zabavu svojim građanima i veliku promidžbu Karlovačkog piva (koje ima ekskluzivno pravo na Dane piva) i iz svega izašao s velikim gubitkom. Dobro, dio troškova je pokriven naplatom od ugostitelja koji su prodavali hranu, a dio od sponzora, međutim opravdanost “zabave” stvarno je više nego upitna. I to ponajviše zbog ekskluziviteta koji na toj manifestaciji ima jedna privatna tvrtka – Karlovačka pivovara. I na koncu će mnogi reći da je riječ o manifestaciji koja ima tradiciju, o zabavi za građane koji žive u gradu koji i nema velike ponude zabave itd. Ali zašto onda zagrebački gradonačelnik Milan Bandić ne bi platio dane Ožujskog piva? Jedna je stvar pustiti tvrtku da organizira svoj tulum i pozove neke izvođače, a grad naplati prostor. Druga je stvar financirati iz gradskog proračuna tulum neke tvrtke.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu