Zbog jedne naoko bezopasne navike na poslu ispadate nesposobni. Može vam donijeti veliku štetu

Autor: Ana Roksandić , 01. lipanj 2024. u 11:00

Postoji jedna navika koja prema istraživanju potiho možda nervira sve vaše kolege, a vi je niste ni svjesni. Treba biti oprezan, jer onome koga doživljaju kao hvalisavca, kolege često neće pomoći.

Jedna karakteristika će vas učiniti antipatičnim na poslu je neprestano pričanje o tome koliko ste pod stresom i koliko puno posla imate. Iako možda mislite da se tako povezujete s kolegama jer dijelite koliko puno radite, ako neprestano drugima govorite koliko je vaš posao stresan i naporan, prema istraživanjima menadžmenta, to može uvelike našteti vašem profesionalnom ugledu, piše Huffington Post.

U nedavnoj studiji objavljenoj u Personnel Psychology, Jessica Rodell, istraživačica s Poslovne škole Terry Sveučilišta u Georgiji, zajedno sa svojim timom, otkrila je ljude koji se hvale time što su pod stresom na poslu njihovi kolege smatraju manje kompetentnima i simpatičnim.

“Svi želimo da nas drugi ljudi vole i misle da smo pametni, ali ako to kažemo izravno, onda je nekako prirodno znamo da to neće uspjeti,” rekla je Rodell, dodajući da hvalisanje o stresu može biti neizravan pokušaj priopćavanja da ste vrijedan i marljiv radnik, “ali ne funkcionira”.

Ako radite dovoljno dugo, naići ćete na hvalisavca koji vas želi impresionirati svojim izazovnim, teškim poslom ili ste sami bili ti koji ste kolegama pričali koliko vam je stresno na radnom mjestu.

“Čest razlog zašto se hvalisanje zbog stresa događa je taj što još uvijek živimo u društvu koje veliča veliku marljivost”, rekla je Shannon Garcia, psihoterapeutkinja u State of Wellness Counseling sa sjedištem u Illinoisu i Wisconsinu, koja dodaje da “ako se na poslu trudimo maksimalno želimo da ljudi znaju za to.”

U eksperimentalnom dijelu Rodellove studije, 360 sudionika zamoljeno je da pročitaju različite scenarije o izmišljenom kolegi koji se upravo vratio s radnog sastanka, a jedan od scenarija bio je kako svima priča da je pod velikim stresom. Ovaj se imaginarni suradnik odmah požalio da je sastanak bio “samo još jedna stvar na mom rasporedu koji je ionako prepun. I već sam bio pod maksimalnim stresom… nemate pojma pod kakvim sam stresom.”

Sudionici su tog kolegu ocijenili kao značajno manje srdačnog i kompetentnog od drugog zaposlenika koji je jednostavno rekao da je ”dobro, ali i stresno”, ili onog koji se pohvalio kako je sastanak bio odličan.

“Iako netko može pomisliti, ‘Ovo govori da imam puno odgovornosti i zahtjeva na poslu’, ono što netko drugi vidi iz hvalisanje stresom je: ‘Nisi dovoljno dobar da bi držao korak sa svojim poslom”, pojasnila je Rodell.

“Otvoreno, eksplicitno izravno pričanje o tome koliko je posao stresan kao da smanjuje dopadljivost. Ljudi cijene poniznost i povezanost s drugima, a hvalisanje ljude čini manje simpatičnima”, dodala je znanstvenica.

Ovaj tip ponašanja može dugoročno imati negativne posljedice na karijeru, sudionici istraživanja priznali su da bi bili manje skloni pomoći osobi koja stalno priča kako je zbog posla pod stresom.

“Takvoj osobi neće pomoći niti je pohvaliti nekom drugom”, izjavila je Rodell.

Zaključak studije nije da nikada ne možete priznati da se osjećate pod stresom na poslu, već da morate voditi računa o tome kako to izražavate. Psihologinja Lauren Appio rekla je da bi hvalisanje o količini stresa moglo biti način na koji ljudi neizravno komuniciraju svoje potrebe “i nadaju se da će ih netko drugi primijetiti bez potrebe da transparentnije govore o tome kako se osjećaju”.

Ali ljudi se često “ljute” na takvu neizravnu komunikaciju i mogu postati “iživcirani što se nećete jednostavno požaliti”, primijetila je Appio. Dakle, umjesto pasivno-agresivnog hvalisanja stresom, predložila je da pokušate izravno prenijeti svoje iskustvo rečenicama poput: “Preopterećen sam i stvarno moram prilagoditi svoje radne obaveze” ili “Stvarno sam ponosna što sam izabrana za ovaj veliki projekt!”

I zapamtite da ako ste vi pod stresom, vjerojatno su i vaši kolege. Stoga ih ne zaboravite pitati kako su.

“Izjave poput: ‘Danas je težak dan, zar ne?’ ili ‘Bio je baš zahtjevan tjedan’ oba su načina da se iskažete da možda osjećate pritisak posla. Priznavanje da je ponekad naporno i izazovno suradnicima pokazuje da prepoznajete da svatko ima svoj teret.”

A oni koji rade s ovim tipom hvalisavca, moraju biti oprezni i zaštiti svoj mir. Rodell je u jednoj studiji 187 zaposlenika ispitala o stresu u tjednu međusobnog rada. Zaposlenici koji su blisko surađivali s kolegama koji se hvale pod kolikim su stresom prijavili su više razine osobnog stresa i ‘izgaranja’ na poslu.

“Što ste više s nekim tko se hvali stresom, to ćete se više osjećati pod stresom”, kazala je Rodell, dodajući da u najgorim slučajevima to može stvoriti radno mjesto u kojem postane očekivanje da ćete biti pod stresom.

“Ako ste već pod stresom i vaš kolega s posla počne pričati o svom stresu, možda nemate emocionalni kapacitet to čuti. Tako da se možete osjećati frustriranim i ogorčenim prema onome tko se hvali stresom jer je još više dodao vašem emotiovnom teretu,” kazala je Appio.

Komentirajte prvi

New Report

Close