Facebookov Marketplace, popularna platforma za kupnju i prodaju rabljenih predmeta, postala je plodno tlo za prevarante. Korisnici se sve češće žale na lavinu lažnih upita i pokušaja prijevare, što je nagnalo Facebook, odnosno njegovu matičnu tvrtku Meta, na poduzimanje radikalnih koraka.
U nastojanju da zaštiti svoje korisnike, Facebook je najavio uvođenje novih tehnologija za nadzor sadržaja privatnih poruka vezanih uz Marketplace. Ova odluka dolazi kao odgovor na sve sofisticiranije taktike prevaranata koji se pretvaraju da su autentični kupci, a zapravo pokušavaju izvući osjetljive podatke od prodavatelja.
Uobičajena shema prijevare uključuje lažne profile koji šalju upite za oglase, inzistiraju na dostavi u udaljene gradove i naposljetku šalju phishing linkove koji izgledaju kao stranice dostavnih službi. Nesvjesni prodavatelji koji unesu podatke svoje kreditne kartice na tim stranicama riskiraju krađu identiteta i financijski gubitak.
Meta tvrdi da će novi sustav nadzora biti ograničen isključivo na poruke vezane uz Marketplace, ostavljajući ostale razgovore u Messengeru netaknutima, prenosi Bug. Ipak, ova najava izazvala je zabrinutost među korisnicima i stručnjacima za privatnost koji se pitaju gdje povući granicu između sigurnosti i prava na privatnu komunikaciju.
Dok Facebook uvjerava da je ova mjera neophodna za suzbijanje prijevara, kritičari upozoravaju na potencijalne zlouporabe i pozivaju na transparentnost u primjeni novih tehnologija. Ostaje za vidjeti hoće li ovaj potez uspjeti smanjiti broj prijevara na Marketplaceu, ili će samo potaknuti prevarante da pronađu nove načine za zaobilaženje sustava.
Ažuriranje politike privatnosti, potrebno da bi Meta mogla pristupiti vašim porukama s Marketplacea, stupit će na snagu 7. travnja, piše Bug.hr. U međuvremenu, korisnicima se savjetuje da ostanu oprezni pri korištenju Marketplacea, preferiraju osobne transakcije na javnim mjestima i izbjegavaju dijeljenje osjetljivih podataka putem online platformi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu