Evo koliko stanovnici regije godišnje troše

Autor: Objava za medije , 02. travanj 2013. u 14:36
Ilustracija

Regiju karakterizira rast prodaje veš mašina, flat televizora ( U Sloveniji 3%, Hrvatskoj 4%, a u Srbiji čak 10%).

Na regionalnoj konferenciji GfK u Beogradu dan je prikaz ciljne skupine u dobi od 25 do 49 godina u osam zemalja Adriatic regije s naglaskom na tržište hrane i pića i  trajno potrošnih dobara.  U Adriatic regiji živi 24,6 milijuna ljudi koji godišnje potroše 100 milijardi eura (prema podacima GfK Purchasing power iz 2012.-e). Od 25 do 49 godina ima ih 8 milijuna među kojima je ¾ zaposleno. 

Regiju karakterizira rast prodaje veš mašina, flat televizora ( U Sloveniji 3%, Hrvatskoj 4%, a u Srbiji čak 10%). Televizija služi za informiranje, zabavu ali i pomaže pobjeći u neku drugu stvarnost, u zadnje vrijeme sve više u 3D stvarnost. 

Iako je udio Hypermarketa u ukupnoj potrošnji u Hrvatskoj 27%, u BIH 22%, u Srbiji svega 6%, dok se u Makedoniji lani tek  otvorio prvi, svi kupci 25-49 u regiji imaju iste razloge odabira trgovine koju najčešće posjećuju: najvažnija je blizina, slijede cijene, asortiman proizvoda te odnos cijene i kvalitete. Kod kupovine hrane svi najviše vjeruju domaćim proizvođačima, kod kozmetičkih proizvoda važni su im oni koji dolaze iz Zapadne Europe,  dok su kod kupovine proizvoda za kućanstvo najvećim dijelom vođeni promocijama, te ih kupuju u specijaliziranim trgovinama. 

Kada kupuju neki proizvod (25-49 g.), najviše vjeruje svojim prijateljima/obitelji (58%), slijede TV reklame kojima su manje skloni Slovenci, ali zato više od ostatka regije prate osvrte na Internetu.  Regiji je zajedničko i to što njeni žitelji  vole izlaziti u kafiće, barove (47%), Hrvati nešto češće kuhaju i odlaze u prirodu, Srbi i Makedonci, za razliku od Slovenaca,  manje vode računa o vježbanju kako bi bili „fit“. 

83% od 25-49 godina u regiji koristi Internet i to u prosjeku 2,4 sata dnevno. 68% je na Facebook-u, ali je aktivnih samo 18%. Najviše je štediša u Sloveniji (25%), a najmanje u Srbiji (3%), ali zato svi u najvećoj mjeri štede za neki „neočekivani događaj“ ili za putovanje/odmor.   23% barem jednom u tri mjeseca kupi nešto preko Interneta, jer je većini u regiji još uvijek draži „osobni“ kontakt s proizvodom, da ga vide, dodirnu, osjete. 

Još uvijek većini više nedostaje novac nego vrijeme: 62% bi odabralo više novaca, a 32% više vremena. I planovi za budućnost su isti: na prvom mjestu su obitelj, djeca i putovanja. 

Svi potrošači u regiji očekuju isto od tvrtki/proizvođača: 

  • Poštenje –transparentnost, stajati iza svega što se kaže, obeća. 
  • Sigurnost – žele biti sigurni u ono, što unosi u svoje kućanstvo – izbor proizvoda za njih treba biti siguran izbor. 
  • Udobnost – usluge/proizvodi koji štede i vrijeme i novac i trud. 

 

Komentirajte prvi

New Report

Close