Muzej Iluzija, originalna hrvatska ideja koja danas broji 60 muzeja u 26 zemalja ‘naselila’ je čak četiri kontinenta, a sve je počelo nakon što su osnivači Tomislav Pamuković i Roko Živković prodali tvrtku Metamorfoza fondu Invera EP. Uslijedilo je ubrzano širenje kompanije, koja je od 2021. do 2025. narasla čak 12 puta.
Ove godine zagrebački Muzej Iluzija slavi 10. rođendan, a tim povodom cijela uprava Metamorfoze, predsjednik Muzeja iluzija i izvršni direktor prihoda Teo Širola, Izvršna direktorica Kim Schaefer, Izvršni financijski direktor Tomislav Hlupić, Izvršni direktor za razvoj Luka Novak i Izvršni operativni direktor Ivan Stipančić, gostovala je u šestoj epizodi podcasta Poslovni svijet novinara i voditelja Ilije Jandrića.
U posljednje dvije i pol godine, kompanija je u rast uložila oko 35 milijuna eura, kazao je Hlupić. “Svaka tvrtka koja tako brzo raste treba gorivo. Podržali su nas naši vlasnici. Uložili su vlasnički kapital u početku, a zatim i hrvatske banke, financijske institucije i manjinski ulagači. Želim i reći veliko hvala jer to nije bilo lako. U osnovi, uložili smo puno na američkom tržištu. Dakle, nije obrnuto. Ulagali smo izvan Hrvatske i nije im bilo lako to podržati”, kazao je Hlupić.
Iznimka je to jer Hrvati kao poduzetnici žele imati sigurnost, dodao je Hlupić. “Mislim da su Amerikanci skloniji upustiti se u nešto i zato imaju puno poduzeća u privatnom vlasništvu. Hrvati se još uvijek malo teže odluče na to i ne žele ići tim putem. Mnogi Hrvati žele imati sigurnost i ne pokušavaju rušiti granice”.
Profesionalni i osobni izazov
Otvaranje muzeja na američkom tržištu, bio je profesionalni, ali i osobni izazov, rekao je Stipančić. “Kad smo otvorili lokaciju u Charlotteu, gradu u Sjevernoj Karlolini, bilo je stvarno teško, ali uspjeli smo se prilagoditi”.
Bogatim iskustvom u poslovanja u zabavnoj industriji u tom pothvatu upravnom timu Muzeja pomogla je Schaefer. “Dvadeset i pet godina izgradnje lokacija diljem SAD-a stvarno me pripremilo za ovo. Stvarala sam i pratila rast lanca zatvorenih vodenih parkova Great Wolf Lodge.
Izašli smo na burzu 2005. godine, a tvrtku smo prodali velikoj privatnoj firmi iz New Yorka i otada je prodana još nekoliko puta. Puno onoga što prolazim i ovdje s Muzejem Iluzija, a to su inovacija, zabava za obitelji, traženje načina da inoviramo ponudu, je ustvari slično”, kazala je Schaefer pa dodala da je s Hrvatima lako raditi. “Zaposlili smo nevjerojatno talentirane ljude. Ovdje se sve odradi vrlo ekspeditivno. Otkrila sam da nema velike razlike u stvarnoj provedbi onoga što želimo učiniti, no u SAD-u svakako brže donosimo odluke, ne bojimo se neuspjeha”.
U jubilarnoj, desetoj godini poslovanja, Muzej Iluzija nastavlja se širiti i planira otvoriti još 16 novih lokacija. “Ove godine ćemo otvoriti najveći broj muzeja. Cilj nam je do kraja 2026. imati 100 muzeja, definitivno ćemo to učiniti. Tražimo nove načine za rast, ali imamo i cilj nastaviti s inovacijama. U planu je daljnja ekspanzija na lokacije gdje još nismo prisutni, poput Sydneyja, Paname, Meksika, Los Angelesa i Amsterdama, uz jačanje postojećih tržišta”, zaključila je Schaefer.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu