Svaka naša posjeta robnim kućama i prodajnim mjestima namještaja i komplementarnih proizvoda za uređenje kućnih i javnih interijera ilustracija je rada proizvođača i dizajnera. Njihova rasprostranjenost i brojnost je dokaz da je riječ o vrlo traženim dobrima široke potrošnje. Dugoročna je tendencija porasta potražnje namještaja i finalnih proizvoda od drva. Business od 420 milijardi dolara, od čega preko 140 milijardi dolara u međunarodnoj trgovinskoj razmjeni.
Profesionalno, najbolja ilustracija trendova u suvremenom uređenju privatnih i javnih interijera (i eksterijera) u Europi i SAD-u je u travnju završeni međunarodni milanski Il Salone del mobile 2018 . Slično kao siječanjski kölnski IMM 2018 sajam namještaja, pariški Maison&objet. U svibnju svijet interior arhitekta, dizajnera namještaja i poslovnih ljudi seli u New York radi sudjelovanja na ICFF – International Contempory Furniture Fair 2018 koji se otvara 20. svibnja.
SAD su najveći svjetski uvoznik namještaja. Rekordi ovogodišnjeg 57. milanskog mega-sajma namještaja zaslužuju naš komentar. Preko 1800 izlagača, od kojih 28% iz 33 zemlje. Iz Hrvatske su izlagali Prostoria i Ancona. U 24 paviljona, na ukupnoj neto površini 210.000 kvadrata viđen je najširi asortiman namještaja kako po funkciji, tako po stilovima. Ove godine dogodila se invazija 430.000 posjetitelja, što je 20% više nego lani. U Salone satelite svoje nove projekte i protutipove izlagalo je 650 domaćih i inozemnih mladih arhitekta i dizajnera (do 35 godina) koji su izabrani natječajem.
Izlazak iz ekonomske krize
Ogroman rad i novac ulaže se u organizaciju tjedna dizajna namještaja. Design week organiziran je po uzoru na milanski tjedan visoke mode Fashion week. Sve to za granu industrije koja sudjeluje u BDP s 5%. Poseban sadržaj izvanredno zanimljivog milanskog tjedna dizajna namještaja je dodatak sajmu tzv. Fuori Salone. Izlaganje sudionika izvan ograde službenog sajma. U gradu na osam lokacija (ad hoc "distrikta dizajna") organizirana je prezentacija proizvoda i usluga više od 450 tvornica namještaja, te afirmiranih interior arhitekta, industrijskih dizajnera i art-dizajnera. Za izlaganje koristili su se različiti prostori, prodavaonice namještaja, dućani robe široke potrošnje, prizemni stambeni prostori i sl. Čak mehaničke radionice. Fuori Salone je svake godine vrlo posjećen gotovo kao i službeni sajam. Izvanredno maštovito i djelotvorno, pa čak i zabavno. Jer, tu su brojni kafići i fast food restorani. Pjeva se i svira. Slavi se život i lijepi dizajn. Očito, dogodio se izlazak iz sjene ekonomske krize.
Prednost dobrog dizajna
Zahvaljujući dugoj povijesti razvoja dizajna usmjerenog na proizvodnju i izvoz namještaja i proizvoda finalne i primarne prerade drva talijanska industrija u 2017. godini ostvarila je ukupan prihod od 41 milijarde eura. Od čega je vrijednost izvoza 34%. Što je rezultat poslovanja više od 25.000 tvornica namještaja i preko 15.000 proizvođača prerade drva, koji se pretežno opskrbljuju sirovinom iz uvoza. Svjetski lideri u izvozu dizajn-namještaja i klasičnog namještaja prezentirali su i ove godine najbolje iz svog kreativno dizajniranog, funkcionalnog i kvalitetnog vrlo širokog asortimana proizvodnje. Dizajn je komparativna prednost većine tvornica. Dizajn je generator njihove nematerijalne dodane vrijednosti proizvoda.
Dizajn, kvalitet, tehnologija i aktivan marketing su, najkraće – njihov moćan magnet za trgovce, distributere, kupce (B2B) i potrošače (B2C). Uređenje stanova, kuća i poslovnih prostora više kategorije polako i sigurno okreće se prema budućnosti. Prije ostalog zahvaljujući razvoju informatičke i komunikacijaske tehnologije. Digitalizacija je do sada omogućila, a omogućit će ubuduće još više, brojna nova rješenja u proizvodnji namještaja i komplementarnih proizvoda.
Daljinsko upravljanje kućnim uređajima više nije novost. Budućnost je uređenje interijera koji "razmišljaju". Pametna kuća. Viđene su high-tech kuhinje, pećnice koji govore, hladnjaci koji daju savjete glede nabavke namirnica, ormari u kojima se skrivaju kuhinje i slični inovativni pronalasci koji su plijenili pozornost posjetitelja. Izlagači su nastojali ponuditi potrošačima uslugu uređenja interijera koja osim funkcije, podržane informatičkom tehnologijom, zahvaljujući lijepom dizajnu mora biti ugodan oku i čulima. Posebno za potrošače koji kupovinom brandiranog namještaja i namještaja s potpisom afirmiranih dizajnera nastoje steći osobni i/ili skupni ugled u društvu tj. statusni simbol.
Sajmovi su investicija
Tržišno aktivni poslovni/marketinški procesi, industrijski dizajn kao i izlaganje na međunarodnim sajmovima su investicije. Koje je nužno pokriti uvećanim prihodima. Ostvariti višu dodanu vrijednost. Postići "premijske" prodajne cijene. Dosljedno primjenjivati strategiju diferencijacije u dizajnu proizvoda, proizvodnih i poslovnih procesa. Glede interesa i potreba naše proizvodnje namještaja europski međunarodni sajmovi su odličan medij za izlaganje i prodaju vlastitih proizvoda, za prezentaciju vlastitog imidža, marke proizvođača i branda.
Dizajn u realnosti proizvodnje namještaja u Hrvatskoj više od 50 godina nije bio visoko na listi poslovnih prioriteta drvnih kombinata. Za našu naglašeno izvozno orijentiranu privatiziranu proizvodnju međunarodni sajmovi namještaja su odlična prilika za usporedbu strukture proizvodnog asortimana naših tvornica s asortimanom namještaja europskih tvornica. Odgovor na pitanje što konkurentno proizvoditi. Razumije se, prilika je to da se na jednom mjestu više sazna o brojnim konkurentima i njihovim mogućnostima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu