Usprkos jednoj od najvećih gospodarskih kriza u posljednjih nekoliko desetljeća, vodeći globalni maloprodajni lanci uspjeli su povećati svoj promet za 5,5 posto.
Tako je 250 najvećih svjetskih maloprodajnih lanaca u protekloj fiskalnoj godini ostvarilo ukupan promet od 3,8 bilijuna dolara, navodi se u izvještaju konzultantsko-revizorske tvrtke Deloitte “Globalna snaga maloprodaje u 2010.” Ovo 13. godišnje Deloitteovo istraživanje provedeno je u suradnji s američkim časopisom Stores, a temelji se na podacima koje su maloprodajni lanci objavili za fiskalnu godinu 2008. koja završava u lipnju 2009. Ipak, izvještaj pokazuje da je recesija ipak utjecala na profitabilnost poslovanja, koja se u sektoru maloprodaje smanjila s 3,7 posto u proteklom razdoblju na 2,4 posto u ovom.
U grupi deset najvećih maloprodajnih lanaca, koja ostvaruje preko 30 posto ukupne prodaje na listi Top 250, nema iznenađenja. Na prvom mjestu i dalje je američki Wal-Mart, a slijedi ga francuski Carrefour. Na treće mjesto se popeo njemački Metro koji je, uvelike zahvaljujući povoljnijoj tečajnoj razlici u odnosu na američki dolar, na toj poziciji smijenio britanski Tesco.
Prodaja preko interneta i dalje zauzima skroman segment ukupne maloprodaje, svega 6,6 posto među Top 100 maloprodajnih lanaca. No, očekuje se daljnje povećanje tog postotka budući da sve više tvrtki razvija kapacitete za e-trgovinu, navode iz Deloittea. Također, brojni lanci s tržišta u razvoju postupno postaju igrači na globalnoj sceni, uspješno se pritom noseći i s međunarodnim korporacijama na vlastitom tržištu. Sljedeći njihov korak će biti investicije u razvijena tržišta.
Među maloprodajnim lancima koji su objavili svoju konačnu bilancu, dvije trećine je već u 2008. zabilježilo pad neto profitne margine, a čak 30 posto ih je poslovalo s gubitkom. Taj je trend utjecao na maloprodajne lance u gotovo svim robnim kategorijama. No, dok su maloprodajni lanci u Europi i Sjevernoj Americi zabilježili pad profita, njihovi su bliskoistočni konkurenti ostvarili porast profitabilnosti. Profit maloprodajnih lanaca specijaliziranih za prodaju odjeće se prepolovio, a smanjen je i profit onih specijaliziranih za prehrambene proizvode, pokazuje istraživanje.
(pd)
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu