Croatia Airlines u prvih devet mjeseci 2022. godine prevezao je 1,087.997 putnika, gotovo dvaput više nego u istom razdoblju 2021. godine, dok je ukupna prodaja u istom razdoblju dva i pol puta veća od prodaje prethodne godine, što potvrđuje činjenicu da potražnja za uslugama zračnog prometa nastavlja rasti nakon najveće krize u povijesti zračnog prijevoza izazvane pandemijom koronavirusa.
Sukladno navedenom, Croatia Airlines završio je prvih devet mjeseci 2022.g. s operativnim gubitkom u visini od 70,5 milijuna kuna, odnosno neto gubitkom od 99 milijuna kuna, pri čemu treba istaknuti da je u lipnju 2022. godine ostvaren prvi pozitivan mjesečni financijski rezultat, dok rezultat trećeg kvartala predstavlja prvi pozitivni kvartal od početka krize izazvane pandemijom COVID-19 s operativnom dobiti u iznosu od 99,8 milijuna kuna, odnosno neto dobiti na razini 65,1 milijun kuna.
U prvih devet mjeseci 2022. godine Croatia Airlines ostvario je nalet od 24.908 blok sati, a zabilježeno je 17.586 letova, što predstavlja rast od 57 posto u blok satima i rast naleta za 50 posto u letovima u odnosu na isto razdoblje 2021. godine.
Ukupni poslovni prihodi veći su za 93 posto u odnosu na prvih devet mjeseci 2021. godine. Najveći udio (80 posto) u ukupnim poslovnim prihodima odnosi se na prihode od prijevoza putnika, koji su dvaput veći u odnosu na razdoblje siječanj – rujan 2021. godine, no još uvijek za 21 posto manji od ostvarenja istog razdoblja 2019. godine, a kao još uvijek logična posljedica negativnog utjecaja COVID-19 krize na poslovanje kompanije.
Ukidanje epidemioloških mjera pred ljetnu sezonu dovelo je do snažnijeg rasta prometa i putničkih prihoda u drugom i trećem kvartalu u odnosu na ista razdoblja lani. Putnički prihodi u drugom kvartalu u odnosu na isto razdoblje 2021. godine gotovo su triput veći, odnosno porasli su za 200 milijuna kuna, dok su u trećem kvartalu veći za 223 milijuna kuna. Ostvareni putnički kilometri povećani su dvostruko, uz putnički faktor popunjenosti (PLF) od 61,9 posto, što je 11,2 postotnih bodova više nego u istom razdoblju 2021. godine. Broj putnika u domaćem redovitom prometu 1,6 puta je veći, a u međunarodnom redovitom prometu za dva puta, u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje.
Ostvareni operativni troškovi veći su za 65 posto u odnosu na ostvarene troškove prvih devet mjeseci 2021. godine, a prvenstveno su rezultat rasta broja letova, velikog povećanja broja putnika te značajnog povećanja cijena goriva. Ukupni efekt povećanja cijene mlaznog goriva u prvih devet mjeseci 2022. godine negativno je utjecao na financijski rezultat za 173,4 milijuna kuna. Povećanje troškova ostvareno je na svim kategorijama operativnih troškova osim amortizacije, a dijelom je i rezultat inflatornih kretanja.
Sve poduzete poslovne aktivnosti i mjere racionalizacije na svim razinama kompanije tijekom krize izazvane pandemijom koronavirusa i u proteklom razdoblju pridonijele su daljnjem unapređenju učinkovitosti poslovanja nacionalnog avioprijevoznika što će se, sukladno usvojenoj Post-Covid strategiji Croatia Airlinesa nastaviti i u narednom razdoblju, u cilju što bolje prilagodbe budućim tržišnim uvjetima te osiguranja dugoročne održivosti poslovanja.
Prema IATA prognozama iz lipnja 2022. godine očekuje se snažniji oporavak globalnog zrakoplovnog sektora od posljedica pandemije koronavirusa nego što se ranije procjenjivalo, a procjena gubitka u 2022. godini iznosi 9,7 milijardi dolara u odnosu na 42,1 milijardu dolara minusa u 2021. godini. Za europske zrakoplovne prijevoznike očekuje se gubitak u iznosu od 3,9 milijarde USD u 2022. godini u odnosu na ostvarene u 2021. godini u iznosu od 11,9 milijardi USD.
Kontinuirano prilagođavajući svoj red letenja, a u želji da odgovori na zahtjeve tržišta i putnika, Croatia Airlines je tijekom ljetne sezone 2022. godine izravno povezivao Hrvatsku s 22 međunarodna odredišta, odnosno 23 europske zračne luke, a zrakoplovi kompanije letjeli su na 40 međunarodnih linija. Ljetnim redom letenja kompanija je dodatno proširila mrežu međunarodnih odredišta uvođenjem pet novih međunarodnih linija iz Zračne luke Split za Amsterdam, Bukurešt, Dublin, Milano i Stockholm, a i obnovljeni su i letovi na sezonskoj liniji Split – Prag koja je prvi put uvedena lani. Linija Osijek – München postala je cjelogodišnja linija, čime se putnicima iz područja Osječko-baranjske županije osigurava izravna povezanost s Europom tijekom cijele godine. Također su se intenzivirali letovi i na ostalim postojećim linijama u međunarodnom i domaćem prometu.
Tijekom narednog zimskog razdoblja 2022./2023. planirano je povezivanje Hrvatske s 13 europskih odredišta kroz uvođenje novih međunarodnih linija (Split – Zurich, Pula– Zurich), produženje letenja na pojedinim sezonskim linijama (Rijeka-Munchen, Zagreb-Dublin), a povećava se ukupan broj letova i raspoloživih sjedala u odnosu na prošlogodišnje zimsko razdoblje. Pritom se planira obaviti više od 8.500 redovitih letova i ponuditi oko 869.000 sjedala, što je 28 posto više letova i sjedala u odnosu na zimski red letenja 2021./2022. i predstavlja snažan doprinos Croatia Airlines razvoju hrvatskoga turističkog proizvoda i unapređenju prometne infrastrukture Republike Hrvatske tijekom zimskih mjeseci.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu