U travnju je konačno probijena magična crta, premija ugovorena na životnim osiguranjima prvi je puta u tako ranom dijelu godine bila veća od 1,1 milijardi kuna.
U odnosu na isto razdoblje 2014. rasla je visokih 23,3 posto ili, konkretno više od 209 milijuna kuna. Je li tom (ne)očekivanom rastu premije na životnim osiguranjima kumovalo snažnije širenje kanala prodaje kroz bankoosiguranje i internet? Jesu li možda doprinos dale sve veće aktivnosti osiguratelja na financijskom opismenjavanju stanovništva ili su Hrvati konačno otkrili jamstva u pokriću cijele lepeze rizika kroz ugovorenu policu? Odgovor na ovo pitanje ulazi u kategoriju onih "za milijun kuna" jer, u pravilu, premija na životnim osiguranjima raste u stabilnim financijskim uvjetima, u društvima gdje BDP ima pozitivnu krivulju, a ne poniranje u minus.
946milijuna
kuna dosegla je u travnju premija klasičnih životnih osiguranja
Slika stanja u Hrvatskoj daleko je od takvih momenata, a premija je ipak u visokom plusu. Među društvima najbolji skok bilježi Croatia osiguranje koje je u promatranom razdoblju udvostručilo premiju, na 243 milijuna kuna. Dobar učinak bilježe i Uniqa te Erste osiguranje gdje je premija rasla gotovo 28, odnosno 27 posto, pa je Uniqa ovogodišnji travanj zaključila sa 122, a Erste sa 83 milijuna kuna premije. Pogleda li se pak struktura životnih osiguranja, vrh liste drže fond police kod kojih ugovaratelj na sebe preuzima rizik ulaganja, između posljednja dva travnja premija je uvećana 112 posto, sa 44 na 95 milijuna kuna. Odličan rezultat zabilježile su i police klasičnih životnih osiguranja uz rast od 19 posto, na 946 milijuna kuna.
Za razliku od životnih osiguranja, premija ugovorena na neživotnom portfelju u međugodišnjem razdoblju manja je 2,08 posto, te je iznosila 2,25 milijardi kuna. U tom paketu najveći uzrok nastavka negativnog trenda nedvojbeno je urušavanje premije na obveznim autoosiguranjima koja je na kraju travnja u odnosu na isti mjesec prošle godine bila manja 19 posto, pala je na 687 milijuna kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu