Krajem listopada ove godine, prema podacima Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO), 23 hrvatska društva za osiguranje zaračunala su ukupnu bruto premiju u iznosu od 7,38 milijardi kuna, što predstavlja rast od 0,32 posto u odnosu na listopad 2015. godine.
U skupini neživotnih osiguranja, koja čini 67,79 posto ukupne premije, zaračunata bruto premija u listopadu ove u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje bilježi rast za 0,80 posto, na pet milijardi kuna. No, u segmentu životnih osiguranja zaračunata bruto premija je istodobno pala za 0,66 posto, na 2,38 milijardi kuna, pokazuju podaci HUO-a.
30 posto
pada bilježi rentno osiguranje
Auto-osiguranja pala 4%
Najzastupljenija vrsta osiguranja u segmentu neživotnih osiguranja i dalje je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem listopada u iznosu od 1,74 milijarde kuna ili 3,4 posto nižom u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika, odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama ili tzv. obvezno autoosiguranje, s premijom u iznosu od 1,65 milijardi kuna.
Taj je iznos premije za 3,97 posto niži nego u listopadu prošle godine, a i dalje se može pripisati utjecaju liberalizacije tog tržišnog segmenta, odnosno nižim cijenama polica obveznog autoosiguranja. Potvrđuju to i podaci HUO-a o prosječnoj premiji u toj vrsti osiguranja, koja je u listopadu ove godine iznosila 921,33 kune te je bila za 7,13 posto niža u odnosu na listopad prošle godine.
Vodeći Croatia i Allianz
U segmentu životnih osiguranja, najveći udio ima klasično životno osiguranje, s premijom krajem listopada u iznosu od 1,84 milijardi kuna, što je za 10,24 posto manje u odnosu na premiju iz listopada lani. Veliki pad od 30 posto bilježi i rentno osiguranje s premijom od 37,7 milijuna kuna. No, zato osiguranja gdje ugovaratelj snosi rizik ulaganja bilježe skok od 128,5 posto na 383,8 milijuna kuna. Promatrano prema društvima za osiguranje, krajem listopada je najveći tržištni udio mjeren iznosom zaračunate bruto premije, od 26,93 posto, zauzimalo Croatia osiguranje, s ukupnom zaračunatom bruto premijom višom od 1,9 milijardi kuna.
Drugi je Allianz, sa 942,7 milijuna kuna premije, odnosno 12,76 postotnim tržišnim udjelom, dok je na trećem mjestu Euroherc, s 677,47 milijuna kuna premije i udjelom na hrvatskom tržištu osiguranja od 9,17 posto. Croatia osiguranje je krajem listopada zauzimalo najveće udjele u oba segmenta osiguranja – u "neživotu" je držalo 30,94-postotni udio (premija od 1,5 milijardi kuna), a u "životu" 18,5 posto (439,78 milijuna kuna premije). U segmentu neživotnih osiguranja na drugom je mjestu Euroherc, s udjelom u ukupnoj premiji od 13,53 posto, a treći je Allianz, s 10,05 posto udjela.
S druge strane, na začelju su Hrvatsko kreditno osiguranje sa 0,2 posto te Merkur osiguranje sa 0,4 posto tržišnog udjela. U životnim osiguranjima, pak, Allianz zauzima drugo mjesto i 18,47 posto udjela na tržištu, a treće je Wiener osiguranje, koje u tom segmentu ima tržišni udio od 9,84 posto. Najmanji udjel ima Ergo životno osiguranje od 0,07 posto dok Velebit životno osiguranje drži 0,89 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu