‘Život’ i ‘neživot’ podigli premiju osiguravatelja

Autor: Poslovni.hr , 11. ožujak 2020. u 22:00
Ukupna zaračunata premija 
u veljači je dosegla 1,99 milijarde kuna što je 
9,7 posto više, Foto: Goran Kovačić / Pixsell

U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika motornih vozila od automobilske odgovornosti.

Osiguravajuća društva u veljači ove godine zaračunala su ukupnu bruto premiju od 1,99 milijarde kuna, što je porast od 9,68 posto u odnosu na veljaču 2019. godine, pokazuju podaci koje je u srijedu objavio Hrvatski ured za osiguranje (HUO). Na rast ukupne zaračunate bruto premije u veljači ove godine utjecao je rast premija i u neživotnim i u životnim osiguranjima.

Za skupinu neživotnih osiguranja, koja čini 76,6 posto ukupne premije, zaračunata bruto premija iznosi 1,5 milijardi kuna i viša je za 10 posto u odnosu na lanjsku veljaču.

Za skupinu životnih osiguranja zaračunata bruto premija, pak, iznosi 463,9 milijuna kuna, što je rast od 8,6 posto. Kod neživotnih osiguranja, najzastupljenija vrsta je i nadalje osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom u veljači od 382 milijuna kuna, što je na godišnjoj razini porast od 13,97 posto.

U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika motornih vozila od automobilske odgovornosti, s iznosom premije od 359,9 milijuna kuna ili 14,2 posto više nego u istom lanjskom razdoblju.

U drugom mjesecu ove godine sklopljeno je 339.358 polica, što je 24.246 polica ili 7,7 posto više nego u lanjskom veljači, a prosječna premija u obveznom auto osiguranju iznosila je 1060,79 kuna i na godišnjoj je razini veća za 6,06 posto, podaci su HUO-a.

U skupini životnih osiguranja, najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom u iznosu od 348,3 milijuna kuna, ili 5,4 posto manjom u odnosu na lanjsku veljaču. Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio mjeren iznosom zaračunate bruto premije i nadalje ima Croatia osiguranje. Sa zaračunatom premijom od 536,3 milijuna kuna, Croatia osiguranje u veljači ima tržišni udio od 26,89 posto, što je 3,35 postotnih bodova manje no prije godinu dana. Drugi je Allianz Zagreb s premijom od 279,98 milijuna kuna i tržišnim udjelom od 14 posto, dok je na trećem mjestu, s udjelom od 9,98 posto, Euroherc osiguranje.

Komentirajte prvi

New Report

Close