Zbog rasta internet trgovine, ovom tržištu se predviđa rast na više od 80 milijardi dolara u idućih pet godina

Autor: Poslovni.hr/Hina , 04. srpanj 2019. u 09:05
Foto: Getty Images

Smanjenje troškova je očigledan cilj automatizacije, no nije i jedini.

Usred društvene pobune protiv računala i robota koji oduzimaju poslove ljudima, automatizirana vođena vozila (AGV) predstavljaju pomak primjene novih tehnologija iz tvorničkih proizvodnih linija u šire gospodarstvo.

Paleta je skroman, ali bitan element modernog gospodarstva. Drvena platforma koja omogućava da se raznolika roba lako prevozi po tvornici, u skladištima i trgovinama ručno vođenim dizalicama ili motoriziranim viličarima.

No njihova najveća prednost je standardizacija, koja ih također čini zrelima za automatizaciju.

Smanjenje troškova je očigledan cilj automatizacije, no nije i jedini.

Internetska trgovina stavlja naglasak na brzu isporuku, i mnoge logističke operacije imaju za cilj raditi non-stop, no to djeluje samo ako mogu pronaći osoblje, što je u nekim zemljama poput SAD-a u kojem je tržište rada usko, vrlo teško. U takvim slučajevima AGV-ovi su dobro rješenje.

Šef francuske tvrtke BA Systemes, koja proizvodi AGV-ove, Jean-Luc Thome bilježi godišnji rast između 15 i 20 posto.

Njegova tvrtka je jedna od mnogih manjih tvrtki koje koriste automatizaciju kako bi stekle uporište na tržištu viljuškara, za koju se procjenjuje da je vrijedi više od 16 milijardi dolara godišnje, i koja već ima pozornost vodećih igrača poput japanske Toyote i njemačkog Jungheinricha.

Druge tvrtke, pak, nude mogućnost pretvaranja postojećih viličara u automatizirane po nižoj cijeni od one po kojoj bi kupili novo automatizirano vozilo.

Francuska tvrtka Balyo, koja je odlučila poslovati takvim pristupom, ponudom da automatizira tri popularna branda, zabilježila je rast prihoda s 1 milijuna eura na 23 milijuna eura u proteklih pet godina.

Početkom godine započeli su suradnju s Amazonom koji je potpisao sedmogodišnji ugovor po kojem će kupiti 300 milijuna eura vrijednu Balyo opremu te uzeti udjel do 29 posto.

Dogovor će proširiti automatizaciji Amazonovih postrojenja, koja već koriste robote za neke zadatke, jer internetski trgovac nastoji brzo isporučiti narudžbe kupaca.

Izvršni direktor tvrtke Balyo Fabien Bardinet kazao je kako je AGV tržište ogromno.

„Palete se premještaju 200 milijardi puta godišnje, a manje od jedan posto prenose roboti”, rekao je.

Izvješće Research and Markets predviđa da će tržište automatizacije logistike porasti s 46 milijardi dolara u 2018. na više od 80 milijardi dolara 2023. godine.

Za Balyo jedna od glavnih prednosti automatiziranih viličara je sigurnost, kako za ljude tako i za robu.

"Ako uspijemo automatizirati 30 do 40 posto toga u desetljeću, postići ćemo znatan napredak u pogledu sigurnosti" u skladištima i poboljšanim uvjetima rada, rekao je.

Istaknuo je kako samo u Francuskoj imaju oko 20-ak nesreća godišnje prilikom premještanja robe.

Baylov automatizirani sustav vožnje, koji pomoću lasera skenira okolinu, osigurava da se viljuškari zaustave kad god se pojavi prepreka na njihovoj ruti.

Prodaja tvrtke Baylo porasla je prošle godine za 42 posto, a očekuje se da će imati sličan rast ove godine i tako premašiti 200 milijuna eura.

Komentirajte prvi

New Report

Close