Oko trećine građana Hrvatske, njih 34 posto, zamjećuje poboljšanje vlastite financijske situacije unatoč inflaciji koja ostaje glavna briga, pokazalo je u ponedjeljak objavljeno Mastercardovo istraživanje MasterIndex, prema kojem ispitanici navode kako u prosjeku imaju mjesečni prihod od 1035 eura.
“Vidljivi su značajni pomaci u percepciji financijske situacije među Hrvatima u odnosu na prethodnu godinu. Dok 24 posto ispitanika smatra da je njihova financijska situacija lošija nego prije godinu dana, što je za 10 postotnih bodova manje nego 2023., čak 34 posto njih procjenjuje da im je financijska situacija bolja, što je povećanje od sedam postotnih bodova u odnosu na 2023.”, rezultati su istraživanja koje je za Mastercard u ožujku ove godine provela agencija Improve na uzorku od 1016 korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina.
Pad pesimizma
Istraživanje je pokazalo i pad pesimizma kada je riječ o budućnosti. Tek 15 posto ispitanika očekuje pogoršanje svoje financijske situacije, što je pad u odnosu na prethodnu godinu. S druge strane, čak 35 posto svih ispitanika očekuje poboljšanje svojih financija, a optimizam raste pogotovo među mlađom populacijom – među ispitanicima u dobi od 18 do 29 godina taj postotak raste na 44 posto, navodi se.
S druge strane, inflaciju 58 posto građana Hrvatske ističe kao glavni problem, iako je to za šest postotnih bodova manje u odnosu na prošlu godinu. Rastući trend se primjećuje u područjima kriminala i korupcije, gdje svaka treća osoba, 34 posto, izražava zabrinutost, što je povećanje od čak 12 postotnih bodova u odnosu na 2023. godinu.
Građane također zabrinjavaju smanjenje životnog standarda, nemogućnost plaćanja vlastitih troškova, pad kvalitete zdravstvene zaštite, kao i teme poput imigrantskog vala i klimatskih promjena, pokazalo je istraživanje.
Prema procjenama samih ispitanika, iznos svih redovnih i dodatnih prihoda mjesečno iznosi 1035 eura, a s najviše novca raspolažu oni od 40 do 49 godina, 1224 eura, a značajno manje, sa 751 eurom, oni u dobi od 18 do 29 godina, dok je 13 posto ispitanika reklo da nema nikakva raspoloživa sredstva.
Najveći dio prihoda se troši na hranu i piće, prosječno 234 eura mjesečno po ispitaniku, odjeću i obuću, 113 eura, zatim na kredite, 86 eura, te štednju i ulaganja, 72 eura.
Kupnja na akcijama
Paralelno, 83 posto građana je ustvrdilo da su poremećaji na tržištu i inflacija utjecali na povećanje mjesečne potrošnje u kućanstvu. Više se troši na prehrambene namirnice za pripremu kod kuće (68 posto), a najveći je porast u odnosu na prošlu godinu vidljiv u kategorijama putovanja i restorana na koje sada više troši 45 posto ispitanika.
Građani su pronašli načine za uštedu kroz kupnju na akcijama (93 posto) i usporedbu cijena (88 posto). Istovremeno, 74 posto smatra da nije vrijeme za veća ulaganja, primjerice kupnju stana ili automobila. Direktorica Mastercarda u Hrvatskoj Gea Kariž je izjavila da je optimistični pomak koje pokazuje MasterIndex potvrđen i istraživanjem Experience Economy provedenim u siječnju u nizu zemalja, pa tako i u Hrvatskoj.
“Prema rezultatima, kako Hrvati postaju optimističniji u pogledu svoje financijske budućnosti, vidimo i porast potrošnje na iskustva. Tako će ove godine 57 posto građana trošiti na putovanja, glazbene festivale i gastronomske avanture više nego prošle godine”, rekla je Kariž u izjavi koja se prenosi u priopćenju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.<p>Baš se čudim ovoj čudnoj statistici velikog optimizma..to jednostavno nije istina,</p>
<p>situacija s eurom je nabrijala sve cijene, opća besparica- obaveze se ne smanjuju, već suprotno, cijene roba i usluga rastu, potrebe se ne mogu zadovoljjiti iz osnovnih primanja, mirovine i plaće preniske….potreban je dodatan napor , trud</p>
<p>i rad ,a to izaziva nezadovoljstvo u obiteljima,,</p>
<p>Ljudi se živčani, nadrkani jedni na druge,spremni za konfklikte i svađu…</p>
Uključite se u raspravu