Pod polugodišnje prolazno vrijeme Wiener osiguranje podvuklo je crtu sa 704,4 milijuna kuna zaračunate bruto premije.
Tim brojkama osiguravatelj u vlasništvu austrijske Vienna Insurance grupe bilježi 21,3-postotni rast premije na godišnjoj razini te porast udjela na domaćem tržištu na 11,7 posto (ne računajući ostvarenu premiju osiguravatelja na europskim tržištima).
Nastavljen trend
“Nakon 2020. obilježene epidemijom koronavirusa i ‘lockdownom’, u kojoj smo unatoč izazovnoj situaciji ostvarili rast, isti trend nastavili smo u prvoj polovici 2021. Naša je strategija i dalje usmjerena na profitabilni rast, što smo već pokazali mogućim unatoč svim izazovima, postigli smo vrhunske rezultate”, zadovoljna je predsjednica Uprave Wiener osiguranja Jasminka Horvat Martinović.
Polugodišnji rast u 2021. pozicionira Wiener na drugo mjesto ljestvice po premijskom prihodu ostvarenom na hrvatskom tržištu.
Pritom rastu oba segmenta osiguranja, dok je očekivano brži tempo prisutan u neživotnom segmentu. U njemu je Wiener ostvario rast premije od 28 posto u odnosu na polugodišnje rezultate iz prošle godine, no tu treba u obzir uzeti da je proljeće prošle godine obilježio ‘lockdown’ i zatvaranje gospodarstva koje se snažno odrazilo i na prodaju automobila, prijevoznike te rent-a-car industriju.
U segmentu životnih osiguranja Wiener bilježi godišnji rast od 16 posto “i u tom je području trenutno prvi osiguratelj na hrvatskom tržištu”.
Kao i u prethodnim godinama, ističu iz Wienera, najveći udio u ukupnoj premiji odnosi se na životna osiguranja na koja otpada 54,1 posto, a slijede osiguranja motornih vozila s udjelom od 15,1 posto. Dodaju da “ulažu značajan napor u praćenje i reagiranje na trendove tržišta, striktno slijedeći strategiju profitabilnog rasta te će isto raditi i u budućnosti”.
U nastavku godine, koja će za gospodarstvo ponajviše ovisiti o razvoju epidemiološke situacije koja se barem zasad, sredinom ljeta, s najavama novog vala delta varijante koronavirusa ne čini pretjerano optimistična, iz Wienera najavljuju daljni razvoj proizvoda i usluga.
Fokus stavljaju na dobrovoljno zdravstveno osiguranje, segment u kojem je država ignoriranjem reforme javnog zdravstva privatnom segmentu širom otvorila vrata (a korona to dodatno pogoršala).
Osim zdravstvenog segmenta, priliku za tržišni iskorak u Wieneru vide i u lepezi korporativnih osiguranja te proizvodima osiguranja za male i srednje poduzetnike.
Osnaživanje prodajne mreže
Povrh toga, planira se osnaživanje interne prodajne mreže, kao i nastavak suradnje s vanjskim partnerima, prvenstveno sa strateškim partnerom Erste bankom.
Prema podacima Hrvatskog ureda za osiguranje, na hrvatskom tržištu ukupna zaračunata bruto premija do kraja lipnja iznosila je 6,4 milijarde kuna, 13,1 posto više nego u istom razdoblju lani.
U neživotnim osiguranjima (na koja otpada tri četvrtine ukupne premije) bruto premija porasla je 13 posto na više od 4,8 milijardi kuna. U životnima je pak zaračunato 1,59 milijardi kuna, 13,2 posto više na godišnjoj razini.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu