Vodeći maloprodajni lanci povećali prihode za 4 posto

Autor: Poslovni.hr , 18. siječanj 2018. u 14:34
Fotolia

U izvješću se navodi da je 250 najvećih svjetskih maloprodajnih trgovina ostvarilo ukupno 4,4 bilijuna dolara prihoda, te da se udio tvrtki iz Europe smanjio sa 85 na 82, što je dodatno povećalo jaz u odnosu na Sjevernu Ameriku.

U poslovnoj godini 2016. 250 vodećih maloprodajnih trgovina ostvarilo je ukupno 4,4 bilijuna dolara prihoda, što je kompozitno povećanje od 4,1 posto, navodi se u izvještaju konzultantsko-revizorske tvrtke Deloitte objavljenog pod nazivom Globalna snaga maloprodaje 2018. „Svjetsko gospodarstvo je usred ciklusa relativno stabilnog rasta i povoljnih okolnosti.

Europa i Japan bilježe ubrzani rast, Kina i SAD stabilizaciju, dok se na mnogim tržištima u razvoju bilježi oporavak,“ objasnio je Zlatko Bazianec, rukovoditelj hrvatskog ureda i partner za savjetodavne usluge u Deloitteu.

Širenje Europljana

“Čvršći ekonomski rast osobito je dobrodošao u sektoru maloprodaje, koji se ipak mora pomiriti s negativnim posljedicama sve veće nejednakosti dohotka, protekcionističkih mjera i potencijalnim utjecajem rigidnije monetarne politike“, dodao je.

Pet najvećih maloprodajnih lanaca i dalje je na čelu ljestvice, dok je preostalih petero bilo izloženo kombinaciji organskog rasta, preuzimanja i volatilnosti valutnih tečajeva, te sada prvih desetero na ljestvici sudjeluje u ukupnim prihodima 250 vodećih s 30,7 posto naspram prošlogodišnjih 30,4 posto.

Prvi puta u četiri godine trgovine modnom odjećom i galanterijom gube vidljivu prednost u rastu, ali su i dalje profitabilne. Trgovci na malo iz sektora robe široke potrošnje brzog obrtaja su daleko najveći prema prihodima, koji prosječno iznose gotovo 21,7 milijardi američkih dolara, ali i najbrojniji, ima ih 135 među vodećih 250.

Udio Europe u 250 vodećih dodatno se smanjio, te je sada na ljestvici 82 maloprodajnih trgovina iz Europe, za razliku od 85 u 2015. i 93 u 2014., a jaz u odnosu na Sjevernu Ameriku sve je dublji. Ipak, unatoč sve manjem udjelu, europski trgovci na malo su, gledano globalno, najaktivniji u potrazi za prilikama za rast izvan matičnih tržišta.

Gotovo 41 posto ukupnih prihoda koje su ostvarili potječe iz inozemstva, a brojka je gotovo dvostruko veća od one koju su ostvarili svi uvršteni na ljestvicu 250 vodećih.

Integriranje je nužno

Izvještaj donosi i osvrt na iznova definirana pravila, ovaj puta u vrijeme korjenitih promjena.

Inovativnost, suradnja, okrupnjavanje, integriranje i automatizacija bit će ono što će najvjerojatnije biti potrebno da bi ponovno potaknulo komercijalu, duboko zadirući u način dosadašnjeg i budućeg poslovanja trgovaca na malo. U izvještaju su istaknuta četiri trenda – izgradnja digitalnih kapaciteta najnovije generacije, kombiniranje fizičke i virtualne trgovine, stvaranje jedinstvenog i motivirajućeg iskustva unutar zidova trgovine, te ponovno otkrivanje maloprodaje uz primjenu najnovijih tehnologija.

„U sektoru trgovine na malo svjedočimo eri preobražaja, u kojoj je za upravljačem upravo kupac, i to zahvaljujući tehnologiji koja mu omogućuje stalnu povezanost i pruža mu dosada najveću moć u poticanju promjena ponašanja pri kupovini. ijeli sektor proživljava korjenite promjene tradicionalnih poslovnih modela koji nestaju pred najezdom nikad viđenih suštinskih promjena, koje su potrebne i unutar i izvan interneta kako bi se podignula kvaliteta usluge za sve zahtjevnije kupce i redefiniralo iskustvo potrošača”, ustvrdio je Zlatko 
Bazianec. pd     

Komentirajte prvi

New Report

Close