U poslovnoj godini 2016. 250 vodećih maloprodajnih trgovina ostvarilo je ukupno 4,4 bilijuna dolara prihoda, što je kompozitno povećanje od 4,1 posto, navodi se u izvještaju konzultantsko-revizorske tvrtke Deloitte objavljenog pod nazivom Globalna snaga maloprodaje 2018. „Svjetsko gospodarstvo je usred ciklusa relativno stabilnog rasta i povoljnih okolnosti.
Europa i Japan bilježe ubrzani rast, Kina i SAD stabilizaciju, dok se na mnogim tržištima u razvoju bilježi oporavak,“ objasnio je Zlatko Bazianec, rukovoditelj hrvatskog ureda i partner za savjetodavne usluge u Deloitteu.
Širenje Europljana
“Čvršći ekonomski rast osobito je dobrodošao u sektoru maloprodaje, koji se ipak mora pomiriti s negativnim posljedicama sve veće nejednakosti dohotka, protekcionističkih mjera i potencijalnim utjecajem rigidnije monetarne politike“, dodao je.
Pet najvećih maloprodajnih lanaca i dalje je na čelu ljestvice, dok je preostalih petero bilo izloženo kombinaciji organskog rasta, preuzimanja i volatilnosti valutnih tečajeva, te sada prvih desetero na ljestvici sudjeluje u ukupnim prihodima 250 vodećih s 30,7 posto naspram prošlogodišnjih 30,4 posto.
Prvi puta u četiri godine trgovine modnom odjećom i galanterijom gube vidljivu prednost u rastu, ali su i dalje profitabilne. Trgovci na malo iz sektora robe široke potrošnje brzog obrtaja su daleko najveći prema prihodima, koji prosječno iznose gotovo 21,7 milijardi američkih dolara, ali i najbrojniji, ima ih 135 među vodećih 250.
Udio Europe u 250 vodećih dodatno se smanjio, te je sada na ljestvici 82 maloprodajnih trgovina iz Europe, za razliku od 85 u 2015. i 93 u 2014., a jaz u odnosu na Sjevernu Ameriku sve je dublji. Ipak, unatoč sve manjem udjelu, europski trgovci na malo su, gledano globalno, najaktivniji u potrazi za prilikama za rast izvan matičnih tržišta.
Gotovo 41 posto ukupnih prihoda koje su ostvarili potječe iz inozemstva, a brojka je gotovo dvostruko veća od one koju su ostvarili svi uvršteni na ljestvicu 250 vodećih.
Integriranje je nužno
Izvještaj donosi i osvrt na iznova definirana pravila, ovaj puta u vrijeme korjenitih promjena.
Inovativnost, suradnja, okrupnjavanje, integriranje i automatizacija bit će ono što će najvjerojatnije biti potrebno da bi ponovno potaknulo komercijalu, duboko zadirući u način dosadašnjeg i budućeg poslovanja trgovaca na malo. U izvještaju su istaknuta četiri trenda – izgradnja digitalnih kapaciteta najnovije generacije, kombiniranje fizičke i virtualne trgovine, stvaranje jedinstvenog i motivirajućeg iskustva unutar zidova trgovine, te ponovno otkrivanje maloprodaje uz primjenu najnovijih tehnologija.
„U sektoru trgovine na malo svjedočimo eri preobražaja, u kojoj je za upravljačem upravo kupac, i to zahvaljujući tehnologiji koja mu omogućuje stalnu povezanost i pruža mu dosada najveću moć u poticanju promjena ponašanja pri kupovini. ijeli sektor proživljava korjenite promjene tradicionalnih poslovnih modela koji nestaju pred najezdom nikad viđenih suštinskih promjena, koje su potrebne i unutar i izvan interneta kako bi se podignula kvaliteta usluge za sve zahtjevnije kupce i redefiniralo iskustvo potrošača”, ustvrdio je Zlatko Bazianec. pd
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu