Do 2025. žele lavovski dio tržišta: Zapošljavaju više od 25.000 radnika, a ovo im je najvažniji cilj

Autor: Ana Blašković , 15. svibanj 2022. u 08:19
Predsjednica Uprave Wiener osiguranja Jasminka Horvat Martinovic i Elisabeth Stadler, čelnica Vienna Insurance Groupa/J. Galoić/PIXSELL

Vienna Insurance Groupu ključni je cilj jačanje vodeće pozicije u srednjoj i istočnoj Europi, s trenutnih 19 posto tržišnog udjela u regiji.

Matična kompanija Wiener osiguranja, Vienna Insurance Group (VIG), postavila je novu strategiju poslovanja do 2025. s ključnim ciljem jačanja vodeće pozicije u srednjoj i istočnoj Europi. S lanjskim rezultatima Wiener je na trgu nove strategije, no vlasnik ne skriva visoka očekivanja i za Hrvatsku.

Osnažiti poziciju
Predstavljajući nove planove grupacije u Zagrebu, predsjednica Uprave VIG-a Elisabeth Stadler rekla je da je cilj s trenutnih 19 posto tržišnog udjela u regiji (gdje su članice u prva tri osiguratelja na 60 posto tržišta) dalje rasti.

“Želimo još osnažiti prvu poziciju na našim ključnim tržištima, da naša društva budu najmanje u vodeća tri do kraja 2025.”, kazala je Stadler. S gotovo 1,2 milijarde kuna zaračunate bruto premije (23 posto više u godini dana) domaći Wiener prošlu godinu završio je na drugoj poziciji (ako se gleda samo premija ostvarena u Hrvatskoj, bez ostalih tržišta Unije) s tržišnim udjelom 11 posto. U životnom segmentu s prikupljenih 640 milijuna kuna uvjerljivo drži vodeću poziciju.

11

milijardi eura bruto premije zabilježila je lani VIG grupa

VIG grupa lani je ostvarila 11 milijardi eura bruto premije, 5,5 posto više na godišnjoj razini. Matična grupa broji oko 50 društava u 30 zemalja, zapošljava više od 25.000 radnika, a servisira preko 22 milijuna klijenata.

Bruto dobit iznosila je 511 milijuna eura, 48 posto više na godišnjoj razini. Omjer solventnosti iznosi 250 posto što je 15 posto poboljšanja u odnosu na 2020. Komentirajući rezultate, Stadler je rekla je pokazuju otpornost tog osiguratelja u izazovnim vremenima uključujući pandemiju, inflaciju i rat u Ukrajini.

Povrh utvrđivanja pozicije, preostala dva strateška cilja uključuju stvaranje održive vrijednosti koji će se mjeriti konkretnim pokazateljima, poput omjera solventnosti i povrata na kapital te održivost. Prošlogodišnji povrat od 10,9 posto Stadler je ocijenila “nelošim” dodavši da je sve iznad deset posto dobar rezultat.

Više ‘zelenih’ ulaganja
Održivost podrazumijeva postizanje ESG ciljeva (okolišnih, društvenih i upravljačkih, op.a.) za društvo, klijente i zaposlenike kroz implementaciju strategije za povećanje udjela ‘zelenih’ ulaganja.

Primjerice, portfelj zelenih obveznica VIG-a od 2018. povećan je šest puta, na 436 milijuna eura, dok je 80 posto od pola milijarde eura vrijednih obveznica uloženo u zelene, a preostalih 20 posto u društvene projekte.

Dolazak u Zagreb bio je prilika da Stadler dodijeli Wiener osiguranju brončanu nagradu grupacije Günter Geyer za brzu i učinkovitu pomoć nakon potresa te za poboljšanje kvalitete života djece u riziku od siromaštva i zanemarivanja.

“Brojke su važne, ali nije sve u brojkama jer nam je izrazito bitno društveno odgovorno poslovanje”, rekla je predsjednica Uprave Wienera Jasminka Horvat Martinović. Rekla je da će Wiener i njegovi zaposlenici i dalje nastaviti s aktivnim društvenim angažmanom, težiti pokretanju pozitivnih promjena i pružati pomoć onima kojima je najpotrebnija.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Osigurajvajuće kuće. To je pravi primjer legalnog kriminala. Ništa drugo.

New Report

Close