Više automobila diglo premiju osiguravatelja za 3,4 posto

Autor: Poslovni dnevnik , 15. veljača 2018. u 22:01
Prošlog mjeseca sklopljena je 13.681 polica obveznog autoosiguranja više nego lanjskog siječnja/Davor Javorović/PIXSELL

Najzastupljenija obvezna autoosiguranja bilježe rast premije za 9,7 posto uz 10 posto više sklopljenih polica.

Ukupna zaračunata bruto premija 23 hrvatska društva za osiguranje krajem siječnja ove godine iznosila je 929,98 milijuna kuna, što predstavlja rast od 3,4 posto u odnosu na siječanj 2017., pokazuju podaci Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO).

Premije je rasla u skupini neživotnih osiguranja, koja čini 77 posto ukupne premije. U "neživotu" je zaračunata bruto premija na godišnjoj razini porasla za 5,4 posto, na 715,6 milijuna kuna. S druge strane, u segmentu životnih osiguranja zaračunata bruto premija bilježi pad za 1,7 posto, na 214,4 milijuna kuna, pokazuju podaci HUO-a.

 

1,7 posto

na 214,4 milijuna kuna pala je premija životnih osiguranja

Rast od 10,1 posto 
Najzastupljenija vrsta osiguranja u segmentu neživotnih osiguranja i dalje je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa siječanjskom zaračunatom bruto premijom od 167,1 milijun kuna ili 10,1 posto višom u odnosu na isti mjesec 2017. godine. U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika, odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama ili tzv. obvezno autoosiguranje, s premijom nešto većom od 149,5 milijuna kuna.

Taj je iznos premije za 9,7 posto viši nego u siječnju 2017. godine, a tijekom prvog mjeseca ove godine sklopljeno je ukupno 148.160 polica obveznog autoosiguranja, odnosno 13.681 polica ili 10,2 posto više nego u siječnju lani. U segmentu životnih osiguranja, najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom krajem siječnja u iznosu od 176,3 milijuna kuna, što je za 13,3 posto više u odnosu na premiju iz siječnja prošle godine.

Croatia na 30,7 posto 
U siječnju je najveći tržišni udio, mjeren iznosom zaračunate bruto premije, od 30,72 posto zauzimalo Croatia osiguranje, s ukupnom zaračunatom bruto premijom od 285,6 milijuna kuna. Drugi je Allianz s 164,4 milijuna kuna premije, odnosno 17,68 postotnim tržišnim udjelom, dok je na trećem mjestu Euroherc s 74,1 milijun kuna premije i udjelom na hrvatskom tržištu osiguranja od gotovo osam posto. Croatia osiguranje je zauzimalo najveći udio i u segmentu neživotnih osiguranja, 35,97 posto, uz premiju od 257,4 milijuna kuna, dok je u segmentu životnih osiguranja na prvom mjestu Allianz s udjelom od 18,1 posto i premijom od 38,9 milijuna kuna.

Komentirajte prvi

New Report

Close