Obračun za prvi kvartal 2016. hrvatskoj industriji osiguranja baš i nije donio optimizam. Nakon zaustavljanja negativnih trendova u 2012. ova grupacija opet bilježi minuse, otkrivaju preliminarni podaci Hrvatskog ureda za osiguranje.
Ožujak je, naime, donio (ne)očekivani obrat: sad su neživotna osiguranja uskočila u skromni plus (0,2%), pa je premija iznosila 1,72 milijarde kuna, a potonula je premija na životnim osiguranjima, prvi put u pet godina, i to 1,88 posto, na 804,8 milijuna kuna. Ukupni premijski učinak iznosio je 2,53 milijarde i bio je gotovo pola posto manji u odnosu na rezultat iz ožujka 2015.
Bez euforije
Učinkom s početka godine može biti zadovoljno tek nekoliko društava, iako je zapravo manju premiju u odnosu na onu iz ožujka 2015. ostvarilo samo pet osiguratelja od njih 23. Najveći premijski skok između dva ožujka bilježi Erste osiguranje: društvo koje ugovara isključivo životna osiguranja premiju je uvećalo s lanjskih 29 na ovogodišnjih 80 milijuna kuna. No, predsjednica uprave Snježana Bertoncelj nije nimalo euforična, premda je društvo u tri mjeseca prodalo polica za čak 51 milijun kuna više naspram istog razdoblja prošle godine.
Kratko komentira kako su u pravi trenutak ponudili tržištu zanimljivu policu s jednokratnim uplatama koja je našla svoje kupce. "Riječ je o jednokratnom efektu i doista nije realno za očekivati kako će se taj trend nastaviti do kraja godine", ističe Beroncelj i dodaje kako je vjerojatnije da će se "idućih mjeseci ovaj početni uspjeh zapravo ispeglati". Ipak, ne skriva zadovoljstvo što je društvo koje vodi od njegova osnutka 2005. tržišni udjel, što se u proteklom razdoblju vrtio između tri i pet posto, sada uvećalo na gotovo 10 posto.
Visok rast premije, i to ne samo unatrag godinu dana, već kontinuirano od 2012., kada su ostvarili 32 milijuna kuna premije, bilježi i Croatia zdravstveno osiguranje, koje uz Erste drži vrh top ljestvice s obzirom na premijski trend kod ostatka konkurencije. U odnosu pak na rezultat iz ožujka 2015. iskazan kroz 59,7 milijuna kuna, ovogodišnji ožujak u CZO-u su zaključili sa 91 milijun kuna premije, ugovorene uglavnom na policama dopunskog osiguranja.
Dobri potezi
Dobrim poslovnim potezima na startu 2016. očitovalo se i vodstvo Generali osiguranja: premija tog društva rasla je gotovo 22 posto, na 121,6 milijuna kuna. Većina novougovorene premije vezana je uz životna osiguranja, u godinu dana uvećana je sa 27 na 46 milijuna kuna, dok je na lepezi neživotnih osiguranja rast iznosio 4,7 posto, pa je u tom segmentu ugovoreno 75,5 milijuna kuna premije. "Nastavak trenda rasta rezultat je naše predanosti zadovoljstvu korisnika kroz splet kvalitetne ponude proizvoda i visokog standarda korisničke usluge. Također, tradicionalno razvijajući višekanalnu distribuciju,važan doprinos ugradili su i naši respektabilni vanjski partneri. Imajući u vidu aktualne okolnosti na tržištu, nastojat ćemo adekvatno odgovoriti na postojeće izazove kao što smo to činili do sada," komentira ostvareni rezultat predsjednik Uprave Georg Engl.
Listu top društava za prvi kvartal ove godine nastavlja Triglav osiguranje Zagreb, gdje je premija na godišnjoj razini uvećana sa 98 na 110 milijuna kuna.
Glavnina premije kod ovog društva odnosi se na neživotna osiguranja, rasla je sa 83 na više od 95 milijuna kuna, dok se na životnim osiguranjima kroz oba ožujka stabilizirala na 14,9 milijuna kuna. Posljednji na listi u skupini pet najboljih po iskazanoj premiji na kraju ovogodišnjeg ožujka je Wiener osiguranje: ukupni premijski učinak tog društva bolji je za sedam milijuna kuna. Premija je rasla na neživotnim osiguranjima, i to 16 posto, na 83 milijuna kuna, dok je u segmentu polica životnih osiguranja evidentiran pad sa 69,6 na 65 milijuna kuna.
Veliki gube
Dva najveća društva unutar ove industrije, Allianz i Croatia osiguranje, ovaj ožujak sigurno bi htjeli što prije zaboraviti jer vode listu premijskih gubitnika. Gotovo su zabilježili istovjetan minus, iskazan s više od 70 milijuna kuna. Croatija je s premijom proklizala 8,2 posto, na 813 milijuna kuna, dok je premija Allianza bila manja 18,2 posto, pala je na 319 milijuna kuna. S druge strane, nakon lanjskog višemjesečnog iskazivanja gubitka premije društva iz koncerna Agram, Euroherc i Jadransko osiguranje tržištu šalju signal o stabiliziranju poslovanja. Uz vrlo skromni rast od 0,63 posto Euroherc je ostvario 186,9 milijuna kuna premije, dok je sestrinsko Jadransko osiguranje zabilježilo rast od 3,9 posto, na 121 milijun kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu