Nova, jeftinija usluga koja bi prvi puta od osnutka kompanije uključivala prikazivanje reklama pokušat će zaustaviti negativni trend s kojim se suočio Netflix, a koji je rezultirao gubitkom četvrtine burzovne vrijednosti u samo jednom danu.
Naime, dionice Netflixa izgubile su 25 posto svoje vrijednosti, nakon što je tvrtka u utorak otkrila da joj se broj pretplatnika smanjio u prvom tromjesečju ove godine za 200.000.
To je to prvi put u deset godina da je vodeći streaming televizijski servis izgubio pretplatnike, a kao razlog tomu tvrtka navodi obustavu svojih usluga u Rusiji zbog invazije Moskve na Ukrajinu.
Neostvarene želje
Netflix je prvo ovogodišnje tromjesečje završio s 221,6 milijuna pretplatnika. Tehnološka tvrtka iz Silicijske doline prijavila je neto prihod od 1,6 milijardi dolara u nedavno završenom tromjesečju, što je 100 milijuna dolara manje nego u istom razdoblju godinu dana ranije.
Dionice Netflixa pale su za više od 25 posto, na 258,39 dolara, nakon objave financijskih pokazatelja za prvi kvartal. “Prihod nam ne raste onoliko brzo koliko bismo željeli”, kaže Netflix u izvješću o poslovanju.
Valja naglasiti kako je vrijednost Netflixa potonula na dan kad su indeksi na Wall Streetu zabilježili najveći dnevni skok u više od mjesec dana. Primjerice, Nasdaq indeks skočio je 2,15 posto, na 13.619 bodova.
Prvi čovjek kompanije Reed Hastings najavio je lansiranje nove usluge koja će biti cjenovno povoljnija od postojećih, ali će uključivati i reklame. Analitičari to smatraju velikom promjenu u poslovnom modelu kompanije. To je na neki način priznao i Reed Hastings.
Povukao i ostale
“Oni koji prate Netflix znaju da sam bio protivnik kompleksnosti oglašavanja i veliki pobornik jednostavnosti pretplate. Veći sam pobornik prava na izbor potrošača te dopuštanja da korisnici koji bi htjeli nižu cijenu usluge, a tolerantni su prema prikazivanju reklama dobiju što žele. I to mi ima smisla”, izjavio je Hastings, a prenosi CNBC.
Kompanija će ovu uslugu predstaviti i idućih godinu do dvije, dodao je čelnik Netflixa. Na potonuće Netflixa nisu ostale imune ni ostale dionice kompanija koje se bave streamingom video sadržaja, iako ne u tolikom opsegu. Tako je vrijednost Disneyja jučer u predtrgovanju skliznula 5 posto, Roku je pao 6,7 posto dok je Warner Brothers Discovery izgubio 4,3 posto.
Inače, općenito američko dioničko tržište trenutno podržavaju dobri poslovni rezultati kompanija. Od 49 kompanija iz sastava S&P 500 indeksa, koje su dosad objavile izvješća, njih 79,6 posto ostvarilo je u prvom tromjesečju veću zaradu nego što se očekivalo.
Obično ih očekivanja premaši 66 posto. Kako su u fokusu poslovni rezultati, izjava Jamesa Bullarda, predsjednika ogranka Feda u St. Louisu, da bi kamatne stope do kraja godine trebalo povećati na 3,5 posto jer je, kako kaže, inflacija u SAD-u “daleko previsoka”, ostala je u drugom planu.
Tim više što su kasnije Charles Evans, predsjednik Feda u Chicagu, i Raphael Bostic, predsjednik Feda u Atlanti, bili umjereniji u komentarima o zaoštravanju monetarne politike.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu