Grupa UniCredit, čija je Zagrebačka banka članica, glavni je partner projekta Finance 4 Social Change (F4SC), koji se financira u okviru EU-ovog Programa transnacionalne suradnje za Dunav. Cilj projekta je otkrivanje, potpora i nagrađivanje društvenih poduzetnika kroz dobro strukturiran proces selekcije u kojem sudjeluje oko 250 sudionika. Platforma je to koja UniCreditovom programu Bankarstva s društvenim utjecajem omogućuje da pruži izravnu potporu društvenom poduzetništvu kao pokretaču društvenog razvoja i napretka u različitim zemljama u kojima Banka posluje. Među njima su uz Hrvatsku, i Austrija, Bugarska, Njemačka, Mađarska, Rumunjska, Srbija i Slovačka.
Projekt je zamišljen tako da pruži potporu gospodarstvu i poduzetnicima koji potiču pozitivne promjene u dunavskoj regiji kroz pomno osmišljene aktivnosti koje omogućavaju razvoj društvenih inovacija te pripremaju društvena poduzeća za ulaganja.
Predstavnici UniCredita, uključujući i predstavnike Zabe, tako će sudjelovati na radionicama izrade poslovnih planova s društvenim utjecajem, koje predstavljaju ključni dio projekta F4SC, te pomoći sudionicima natjecanja mentorstvom i stručnim savjetima. Osim toga, sudjelovati će u žiriju koji će odabrati četiri pobjednička projekta na finalnim predstavljanjima 2021.
Roberta Marracino, voditeljica odjela ESG Strategy & Impact Banking u Grupi UniCredit prokomentirala je: „Okoliš, društvo i upravljanje ključni su dio UniCreditova DNK-a i poslovne strategije Banke. To uključuje snažnu predanost društvenim pitanjima. U tom području imamo sve veću ambiciju da doprinesemo pokretanju promjena tako što ćemo poduzetnicima i inicijativama sa znatnim pozitivnim društvenim utjecajem pružiti konkretnu potporu. Projekt Finance for Social Change jedan je takav primjer koji nam pomaže da damo svoj doprinos te da ponudimo opipljivu i značajnu potporu različitim zajednicama u kojima poslujemo.”
Sudjelovanjem u F4SC i Zagrebačka banka nastavlja svoje djelovanje započeto kroz inicijativu Bankarstvo s društvenim utjecajem koju je pokrenula 2019.
„Zagrebačka banka posebnu pozornost pridaje financijskoj edukaciji građana i poduzetnika s ciljem što veće uključenosti i razumijevanja financijskih procesa i proizvoda u svrhu osvješćivanja odgovornog financijskog ponašanja, ali i održivog planiranja investicija i projekata. Osim toga, poduzetnicima koji ostvaruju pozitivan društveni utjecaj omogućujemo i povoljnije financiranja projekata, a olakšavamo pristup financiranju i raznim startupima kao i tvrtkama u vlasništvu ugroženih skupina za koje smo razvili ponudu mikro kredita“, poručio je Vedran Lučić, član tima Bankarstvo s društvenim utjecajem u Zagrebačkoj banci.
Bankarstvo s društvenim utjecajem pokrenuto je u Italiji krajem 2017. Tijekom 2019. uvedeno je na još 10 tržišta Grupe: Hrvatskoj, Austriji, Bosni i Hercegovini, Bugarskoj, Njemačkoj, Češkoj, Slovačkoj, Rumunjskoj, Srbiji i Mađarskoj. Program je od svojeg pokretanja pružio potporu preko 4000 korisnika putem mikrokredita i financiranja s društvenim utjecajem, kao i putem organizacije raznih programa financijske edukacije za oko 50 000 mladih i ugroženih pojedinaca.
Osim toga, UniCredit je 2020. potvrdio nastavak svoje snažne društvene predanosti osiguravši preko 6,4 milijardi EUR europskim malim i srednjim poduzećima kako bi im pomogao u ublažavanju posljedica nezapamćene krize uzrokovane pandemijom bolesti COVID-19. Usto je putem Zaklade UniCredit na raznim tržištima Grupe osigurao znatne donacije za potporu bolnicama i raznim neprofitnim organizacijama koje se nalaze na prvim crtama borbe protiv pandemije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu