Uljanik plovidba ide u četvrtu dokapitalizaciju zbog razvoja flote

Autor: Agneza Urošević , 23. travanj 2008. u 06:30

Plovidba je zahvaljujući fleksibilnosti i brzoj prilagodljivosti Uprave novim uvjetima isplivala iz krize

Nakon što je u ponedjeljak Hanfa odobrila pulskom brodaru Uljanik plovidbi prospekt o izdavanju privatnom ponudom do 180.000 redovnih dionica ukupne vrijednosti 72 milijuna kuna, čime bi se temeljni kapital kompanije trebao povećati sa 160, na 232 milijuna kuna, u utorak ujutro početna cijena dionica Plovidbe pala je na 2050 kuna kolika je bila još jedino 2004. godine. To je, moglo bi se reći, povijesno najniža razina u odnosu na najvišu postignutu od 4749 kuna. U ponedjeljak ujutro nakon Hanfine objave cijena je pala za 34,72 posto, na 3100 kuna, da bi na kraju dana završila na 3500 kuna, a postignut je promet od 4,3 milijuna kuna.

Četvrta dokapitalizacija
Ovo je, inače, četvrta dokapitalizacija Uljanik plovidbe od 2005., a odluka o njoj donesena je na Glavnoj skupštini održanoj 31. ožujka. Dioničari, kojih sada Plovidba ima 4110, imaju pravo na upis novih dionica ako su u knjigu dioničara bili upisani na dan održavanja Glavne skupštine. Prema odluci Skupštine, za svakih sto posjedovanih dionica dioničar može kupiti 45 novih po nominalnoj cijeni od 400 kuna, odnosno prema udjelu u temeljnom kapitalu. Inače, prva dokapitalizacija Uljanik plovidbe bila je 30. svibnja 2005., druga 8. siječnja 2007., a treća 16. listopada 2007. U travnju 2004., prema raspoloživim podacima, tržišna kapitalizacija kompanije bila je 165 milijuna kuna, nominalna 33 milijuna. Nakon četvrte dokapitalizacije nominalna vrijednost bit će 232 milijuna, a tržišna 1,2 milijarde kuna. Računajući na taj način, tvrtka sada vrijedi milijardu kuna više nego prije četiri godine. Zašto učestale dokapitalizacije, pitanje je o kojem se dosta spekulira, a najčešće su spekulacije da je to ključ bogaćenja, osobito desetak najvećih dioničara koji nose polovinu vlasništva u temeljnom kapitalu. Međutim, odgovor bi tako bio prejednostran i prejednostavan jer društvena kontrola zasigurno ne bi dopustila takve transakcije, ali ni vlasnici zasigurno ne bi sjekli granu na kojoj sjede.

Model razvoja
Naime, u Plovidbi su u dokapitalizaciji očito pronašli model razvoja, odnosno uspona tvrtke. Dokapitalizacija i povoljnosti dioničarima pri dolasku do povećanja udjela put su do novih brodova, do obnove flote. Osnovana 1986. Plovidba je dugo bila najmlađa, ali i najmanja brodarska kompanija, koja je tek morala kročiti put kroz hirovito svjetsko tržište brodskog prijevoza tereta, prebrodila je i dugu petogodišnju krizu kada su kapitulirali mnogi poznati svjetski brodari. Plovidba je zahvaljujući fleksibilnosti i brzoj prilagodljivosti menadžmenta novim uvjetima na tržištu isplivala iz krize i nastavila s pozitivnim poslovnim trendom i rastom. Shvativši na vrijeme da može dobro preskakivati i najviše morske valove samo kvalitetnim i sigurnim brodovima, a ujedno iskoristivši i tada aktualnu povoljnu klimu programa gradnje domaćih brodova na domaćim navozima, Plovidba je krenula s prvom narudžbom triju tankera u riječkom 3. maju, koji su isporučivani od svibnja 2004. do ožujka 2006., a plaćeni su oko 100 milijuna dolara. Nakon toga su 2006. i 2007. prodali starijih pet brodova, a u istom razdoblju kupili su tri rabljena broda za rasute terete. Prošle je godine od brodogradilišta 3. maj naručila nova četiri tankera, od kojih se prvi počeo graditi. Zahvaljujući dobroj reputaciji u svojoj branši, Plovidba je našla i solidnog kreditora, švicarsku banku Credit Suisse.

Flota Uljanik plovidbe zaposlena 360 dana

Prema riječima direktora Uljanik plovidbe Dragutina Pavletića, brodovi pulskog brodara gotovo su potpuno zaposleni bez praznih hodova, plove čak 360 dana u godini, dok je svjetski prosjek 340 dana godišnje. Kompanija nikad u svoje 22 godine postojanja nije poslovnu godinu završila s gubitkom, a Strategijom razvoja do 2015. godine, donesenom još 2005., planirana je flota od 14 brodova prosječne nosivosti 50.000 tona i prosječne starosti od najviše osam godina. Sudeći po zamahu i dinamici kojom su krenuli, u ostvarenje takvih planova ne bi trebalo sumnjati.




Komentirajte prvi

New Report

Close